کد خبر: 4236
تاریخ انتشار: 18 مهر 1395 - 12:15
آمریکا بدنبال حمله عربستان به غیرنظامیان یمنی اعلام کرد
در پی حملهٔ هوایی مرگبارِ عربستان سعودی به یک مراسم ختم در صنعا، پایتخت یمن، که دستکم 144 کشته بر جای گذاشت، امریکا اعلام کرد در حمایتش از این کشور «تجدیدنظرِ فوری» خواهد کرد.

فراتاب-گروه بین الملل: در پی حملهٔ هوایی مرگبارِ عربستان سعودی به یک مراسم ختم در صنعا، پایتخت یمن، که دستکم 144 کشته بر جای گذاشت، امریکا اعلام کرد در حمایتش از این کشور «تجدیدنظرِ فوری» خواهد کرد. نِد پرایس، سخنگوی شورای امنیت ملی امریکا، گفت: «امریکا برای همکاری امنیتی با عربستان سعودی، چکِ سفید نداده است.»

پرایس افزود: «ما همان‌طور که به عربستان سعودی در دفاع از تمامیت ارضی‌اش کمک می‌کنیم، نگرانی‌های جدی خود را نیز در مورد جنگِ یمن  ابراز می‌کنیم.»

سخنگوی شورای امنیت ملی امریکا گفت واشنگتن در نظر دارد با تجدیدنظر در حمایتش از عربستان در جنگِ یمن، به اصول، ارزش‌ها و منافع خود پایبند باقی بماند. 

جیمی مک گولدریک، از مسئولان امور بشردوستانهٔ سازمان ملل متحد در یمن، شنبه در بیانیه‌ای گفت جامعه بشری از حمله اخیر عربستان به عزاداران یمنی «شوکه شده و عصبانی» است.

وزارت بهداشت یمن، ائتلاف به رهبری عربستان را مسئول حمله هوایی شنبه به مراسم ختم در صنعا دانست و اعلام کرد که این مراسم به «دریای خون» تبدیل شده بود.

به گفته منابع یمنی، این حملهٔ هوایی سالنی را که محل برگزاری مراسم ختم پدر یکی از مقامات انصارالله بوده، هدف قرار داده‌است.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت یمن، این حمله دستکم ۱۴۴ کشته و حدود 530 زخمی بر جای گذاشت.

پیش‌تر، زید رعد الحسین، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، همراه با تعدادی از کشورهای اروپایی خواستار تشکیل کمیتهٔ مستقل تحقیق بین‌المللی دربارهٔ جنایات جنگی ریاض در یمن شده بود.

عربستان سعودی درخواست سازمان ملل برای تحقیق در مورد جنایات جنگی در یمن را رد کرده است.

 

منبع:پرس تی وی

 

نظرات
آخرین اخبار