یارانه ای به روسیه پرواز کنید | فراتاب
کد خبر: 418
تاریخ انتشار: 9 اسفند 1394 - 18:29
روسیه بدون روادید
رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه از حل مشکل روادید میان ایران و روسیه خبر داد و گفت: پرواز یارانه ای از ایران به آستاراخان برقرار شده است.

به گزارش فراتاب و به نقل از خبرگزاری مهر، اسداله عسگراولادی در سومین همایش کاربردی تجارت ایران و روسیه گفت: از دوشنبه هفته گذشته بحث روادید که یکی از مشکلات اصلی بود،  برطرف شده است. همچنین پرواز به آستاراخان توسط یکی از شرکت هواپیمایی برقرار شده است.از دوشنبه هفته گذشته بحث روادید که یکی از مشکلات اصلی بود،  برطرف شده است. همچنین پرواز به آستاراخان توسط یکی از شرکت هواپیمایی برقرار شده است.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه با بیان اینکه ورود به تجارت با روسیه ضمن آسان بودن آن، سخت است، تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم در این زمینه این است که خریدار باید به شما اعتماد پیدا کند که اگر این اعتماد حاصل شود، یقین بدانید که شما را رها نخواهد کرد.

عسگر اولادی اظهار داشت: یکی از موارد مهمی که تجار باید در صادرات محصولات خود به آن توجه داشته باشند، بحث کیفیت است و نباید با توجه به بحرانی‌بودن بازار از کیفیت کالاها و محصولات کاست.

وی تصریح کرد: تجار باید به این موضوع توجه داشته باشند که با کسی که قرار است تبادلات تجاری داشته باشند، آشنایی کامل داشته و به یکدیگر اعتماد کنند.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه خطاب به تجار بازار روسیه گفت: سعی کنید خریدارتان را بشناسید و تحقیقات‌ لازم در این زمینه را انجام دهید و از این موضوع اطمینان حاصل کنید که خریدار شما واسطه یا دلال نیست و با سفیر مربوطه ارتباط لازم برقرار کنید.

عسگراولادی تصریح کرد: توصیه دیگر من این است که حداقل سالی یکبار به خریداران خود سر بزنید و آنها را نیز به کشورتان دعوت کنید.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه ادامه داد: باید نگاهی به تعرفه‌ها و ارزیابی قیمت‌ها کنیم و ما باید به دنبال سرمایه‌گذاری با کشور روسیه باشیم، چون همیشه به موضوع تجارت توجه شده، ولی باید به این موضوع تاکید کنم که سرمایه‌گذاری یک قدم جلوتر از تجارت است و باید به این موضوع در رابطه با کشورهای دیگر توجه شود و در رابطه با سرمایه‌گذاری با کشور چین نیز در حال انجام اقداماتی هستیم.

وی بیان داشت: به زودی هیاتی از روسیه به ایران می‌آید و روز دوشنبه هفته جاری معاون وزیر کشاورزی روسیه به ایران سفر خواهد کرد و فردا نیز میزبان هیاتی از روسیه هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه با بیان اینکه مشکل در رابطه با صادرات محصولات مختلف از جمله دامی و لبنی در رابطه با بازار روسیه داریم، بر افزایش میزان صادرات به روسیه تاکید کرد و گفت: در حال حاضر میزان صادرات ۵۰۰ میلیون دلار است که قانع‌کننده نیست و باید آن را در سال آینده به دو میلیارد دلار برسانیم و با انجام اقدامات مورد نیاز حجم روابط بین دو کشور را افزایش دهیم.

عسگراولادی افزود: اتاق بازرگانی روسیه در اختیار تجار و بازرگانان است و هرگونه امکاناتی که بخواهید در اختیار شما قرار می‌دهیم.

همچنین عباس خالقی‌تبار، رئیس مرکز آموزش موسسه مطالعات بازرگانی نیز در این همایش گفت: روسیه بازار بزرگی برای تولید‌کنندگان و عرضه‌کنندگان کالا و خدمات است و بنا بر پیش‌بینی‌ها کشور روسیه در سال ۲۰۱۶ میلادی بزرگ‌ترین صادر‌کننده غله در جهان خواهد شد و بازار بین‌المللی محصولات کشاورزی در سال جاری دچار تغییرات بزرگی شده و کشورهای بزرگ در مقابل بازیگران جدید عقب‌نشینی می‌کنند.

مدیر مرکز آموزش بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان این که سابقه تعاملات تجاری ایران به روسیه به حدود ۴۵۰ سال قبل باز می‌گردد، افزود: کمتر کشوری است که این قدمت تجاری را با آن داشته باشیم و نزدیکی با روسیه و مرزهای مشترک و کانال‌های ارتباطی مشترک با این کشور تقریبا منحصر به فرد است و فضای مثبت کلانی که در این زمینه ایجاد شده، بهترین فرصت برای ما محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: از این فرصت مناسب باید تولید‌کنندگان و تجار به سمت کیفی‌سازی و استاندارد‌سازی حرکت کنند و در جهت ارتقاء صادرات غیرنفتی گام‌های ارزشمند برداشته شود.

مدیر مرکز آموزش بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت به نقاط ضعف تجارت با روسیه اشاره کرد و اظهار داشت: تجار ایرانی و روسیه به خوبی یکدیگر را نمی‌شناسند و ما در تلاشیم اقداماتی انجام دهیم برای این‌که رفتار مصرف‌کنندگان روسیه را بیشتر بشناسیم، ولی این کار نیاز به تعامل بیشتر دارد.

خالقی‌تبار بیان داشت: یکسری رقابت‌های منفی نیز وجود دارد و متاسفانه تجار ما وقتی وارد برخی بازارها می‌شوند با هم رقابت منفی دارند که این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: اگر بخواهیم توسعه پایدار در کشور داشته باشیم، راهکار عملیاتی آن توسعه صادرات غیرنفتی است و این موضوع یک فرآیند است که باید عواملی دست به دست هم داده تا در این راستا بتوانیم به اهداف مورد نظر دست یابیم.

مدیر مرکز آموزش بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، گام‌های مهم در این زمینه را بحث حمایت و هدایت، توجه روسای سه قوه و همچنین همکاری مسئولان مربوطه در وزارت امور خارجه دانسته و گفت: این گام‌ها برداشته شده و فضای مناسبی فراهم است و از طرفی تحریم‌ها از بین رفته است و حالا نوبت شما تجار و بازرگانان است که وارد این عرصه شده و به خوبی عمل کنید.

خالقی‌تبار تصریح کرد: نظر به فرصت‌ها و امیدهایی که در فضای پساتحریم به ویژه در حوزه تجارت خارجی با کشورهای منطقه‌ای به وجود آمده و با توجه به نقش تاثیر‌گذار، سازنده و توانمندی‌های فراوان صادراتی ایران در گروه‌های مختلف کالایی و خدماتی به روسیه در آینده نزدیک شاهد جهش هرچه بیشتر در روابط اقتصادی بین ایران و روسیه خواهیم بود.

وی گفت: هم‌اکنون که تصمیم‌گیران عالی اقتصادی ایران و روسیه عزم جدی بر گسترش روابط دوجانبه دارند و حجم سفر مسئولان بلندپایه اقتصادی بخش‌های دولتی و خصوصی و تبادل هیات‌های تجاری بین ایران و روسیه جهت رفع موانع، گامی مهم در این خصوص است، در این میان برگزاری نمایشگاه‌های اختصاصی و همایش‌های کاربردی – تجاری می‌تواند نقش بسیار موثری در تسهیل ارتباط تجار بین دو کشور و آماده‌سازی بازارهای متقابل برای همکاری ایفا کند و امید می‌رود با برگزاری این‌گونه همایش‌ها و نمایشگاه‌ها گامی موثر در گسترش روابط اقتصادی بین دو کشور برداشته شده و باعث افزایش سهم صادرات کالاهای ایرانی به روسیه شود.

مطالب مرتبط
نظرات
آخرین اخبار