آلمان جای چین را در ایران خواهد گرفت | فراتاب
کد خبر: 4173
تاریخ انتشار: 8 مهر 1395 - 11:20
ادعای مدیرعامل اتاق بازرگانی ایران و آلمان:
مدیرعامل اتاق بازرگانی ایران و آلمان با اشاره به اینکه آلمان به زودی چین را کنار زده و بزرگترین شریک تجاری ایران می‌شود، گفت: حجم تجارت ایران و آلمان سال گذشته ۲.۵ میلیارد یورو بود.

 سرویس اقتصادی فراتاب: به گزارش فراتاب و به نقل از خبرگزاری مهر رنه هارون در نشستی خبری با اشاره به آثار تحریم در میان کشورها، گفت: تحریم‌های اقتصادی علاوه بر اینکه بر روی اقتصاد کشور هدف مؤثر است، بلکه اقتصاد سایر کشورهایی که با آن کشور نیز روابط تجاری دارند، را تحت تاثیر قرار می دهد.وی با بیان اینکه حجم تجارت بین ایران و آلمان در سال میلادی گذشته ۲.۵ میلیارد یورو بود و فکر می‌کنم در سال آینده میلادی این رقم ۲ برابر می شود، افزود: به زودی آلمان شریک تجاری اول ایران می‌شود و چین را به عنوان بزرگترین شریک تجاری ایران کنار می‌زند.

وی با بیان اینکه حجم تجارت بین ایران و آلمان در سال میلادی گذشته ۲.۵ میلیارد یورو بود و فکر می‌کنم در سال آینده میلادی این رقم ۲ برابر می شود، افزود: به زودی آلمان شریک تجاری اول ایران می‌شود و چین را به عنوان بزرگترین شریک تجاری ایران کنار می‌زند.

مدیرعامل اتاق بازرگانی ایران و آلمان با اعلام اینکه پیش‌بینی می‌شود با شرایط تجاری بوجود آمده در مدت ۲ تا ۳ سال آینده حجم تجارت دو کشور به ۱۰ میلیارد یورو افزایش یابد، اظهار داشت: تجارت ماشین آلات، خطوط تولید ماشین آلات صنعتی، خودرو، بخش ساخت و ساز از جمله مواردی است که آلمانی‌ها برای تجارت با ایران به آن توجه دارند.  

هارون به نظرسنجی انجام شده از سوی اتاق بازرگانی ایران و آلمان اشاره کرد و افزود: براساس این نظرسنجی ۲۰ درصد از شرکت‌های آلمانی اعلام کرده‌اند که در سال آینده میلادی قصد سرمایه‌گذاری در ایران را دارند و ۸۰ درصد دیگر در چندسال آینده قصد سرمایه‌گذاری دارند.  

وی با اشاره به بازار بزرگ، نیروی تحصیل‌کرده و منابع طبیعی ایران، گفت: به هرحال کشوری که چند سال تحت تحریم‌های اقتصادی بین‌المللی قرار داشته نیازمند اصلاحات است. در حال حاضر هم معتقدیم که سیستم مالیاتی و ساختارهای حقوقی تجارت در ایران باید اصلاح شود.  

مدیرعامل اتاق بازرگانی ایران و آلمان با بیان اینکه موقعیت منطقه خاورمیانه در حال حاضر بغرنج است و این وضعیت برای سرمایه‌گذاران تهدید محسوب می‌شود، افزود: کاهش بیکاری و نگه داشتن تورم در همین حد از جمله چالش سرمایه‌گذاران آلمان برای سرمایه‌گذاری در ایران است.  

هارون به نقش بانک های آلمانی برای مبادلات تجاری با ایران اشاره کرد و افزود: مشکلات بانکی و تامین منابع مالی همچنان پس از برجام باقی مانده است. البته تعدادی از بانک های آلمانی معاملات مستقیم با ایران را شروع کردند و بانک های بزرگتر هم با فشار سرمایه گذاران مجبور خواهند شد که مبادلات مالی خود رابا ایران شروع کنند.

وی با بیان اینکه یکی از بانک های ایران به دلیل مبادله با ایران ۱.۵ میلیارد یورو جریمه شده است، اظهار داشت: باورود اولین بانک های بین المللی سایر بانک ها هم وارد مبادله با ایران می‌شوند.

نظرات
آخرین اخبار