دولت تمامی اشکال های مطرح در قراردادهای نفتی را برطرف کرده است | فراتاب
کد خبر: 4164
تاریخ انتشار: 6 مهر 1395 - 22:20
لاریجانی:
رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار نماینده مردم شاهین شهر درمورد قراردادهای نفتی گفت: دولت اشکال های مطرح در قراردادهای نفتی را برطرف و ملاحظات دفتر رهبری را اجرایی کرده است.

فراتاب-گروه سیاسی:علی لاریجانی در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس در پاسخ به تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر مبنی بر این که دولت اشکال های مطرح در قراردادهای نفتی را برطرف نکرده است، اظهار داشت: من این سخنان را تایید نمی کنم.
وی تصریح کرد: هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین که ریاست آن را محسن اسماعیلی برعهده دارد رسما به بنده نوشت که دولت در دو مصوبه مختلف اشکال های نمایندگان و همچنین 14 و 15 مورد ایراد و ملاحظاتی که دفتر رهبر معظم انقلاب درمورد قراردادهای نفتی گرفته است را کاملا برطرف کرده است.
رییس مجلس ادامه داد: چرا پشت تریبون مجلس حرفی را می زنید که صحیح نیست و خلاف است، اگر شما درباره قراردادهای نفتی بحث دیگری دارید، نماینده مردم هستید و می توانید طرحی را تهیه کرده و ارایه دهید تا دولت را ملزم به اجرای نظر خود کنید.
لاریجانی تصریح کرد: من مسئول بررسی قراردادهای نفتی هستم و می گویم که دولت کار خود را انجام داده است و تذکری هم در جلسه قبل دادید، درست نبود.
وی همچینن گفت: اگر ملاحظات بیشتری دارد به هیات تطبیق مصوبات نظرات خود را باید ارایه می کردید، حال اگر نداید قرار نیست ما از همه نمایندگان التماس کنیم که بحث های خود را انتقال دهند اما تمامی ملاحظاتی که از دفتر رهبر معظم انقلاب رسیده بود را اعمال کرده اند.
حسنیعلی حاجی دلیگانی در اخطاری با استناد به اصل 77 قانون اساسی گفت: بالاخره امضای وزیر در خردادماه سال 94 درباره FATF انجام شده است و نشان دهنده تعهد آور آن است، اگر الزام آور است چرا روزه شک دار می گیرید، ولی اگر تعهد آور نیست باید بعدا مجوز آن را از مجلس بگیرند.
وی افزود: در هیچ کجای قوانین قبلی ذکر نشده است که اجازه دادن تعهد دارند زیرا مانند احکام اسلامی است که «قاعده تاخیری» در آن حکم می کند.
این نماینده اصولگرای مجلس دهم تصریح کرد: درباره قراردادهای نفتی هم باید بگویم که ایرادهای ان رفع نشده است.

منبع:ایرنا

مطالب مرتبط
نظرات
آخرین اخبار