کد خبر: 4134
تاریخ انتشار: 3 مهر 1395 - 16:55
وزیر امورخارجه کره جنوبی یون بیونگ سه با متهم کردن کره شمالی به تمسخر اقتدار سازمان ملل و تداوم آزمایشات موشکی و هسته اش، اعلام کرد که زمان لغو عضویت این کشور در سازمان ملل فرا رسیده است.

فراتاب- گروه بین الملل: وزیر امورخارجه کره جنوبی یون بیونگ سه با متهم کردن کره شمالی به تمسخر اقتدار سازمان ملل با ادامه دادن به آزمایشات موشکی و هسته اش، اعلام کرد که زمان لغو عضویت این کشور در سازمان ملل فرا رسیده است.
یون بیونگ سه، وزیر خارجه کره جنوبی در سخنرانی خود در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل گفت: شورای امنیت باید تحریم‌ های جامع و قوی ‌تری را علیه کره شمالی بعد از پنجمین آزمایش هسته ‌ای‌ این کشور در نهم سپتامبر اتخاذ کند.

بیونگ سه گفت: "تکرار نقض و پیروی نکردن از قطعنامه‌های شورای امنیت و معاهدات بین المللی توسط کره شمالی غیر قابل قبول است و تاکنون در تاریخ سازمان ملل از سوی هیچ کشور دیگری تکرار نشده است. این کشور به طور کامل مدیریت شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل را به تمسخر گرفته است."
او ادامه داد: "بر همین اساس من معتقدم که زمان آن فرا رسیده است که به طور جدی صلاحیت عضویت کره شمالی در سازمان ملل به عنوان یک سازمان حامی صلح مورد بررسی قرار گیرد. کره شمالی نه تنها ظرفیت هسته‌ای و موشکی خود را توسعه داده است بلکه به طور آشکار به استفاده از این سلاح‌ ها تهدید می‌کند."
وی در ادامه با اشاره به نقض حقوق اولیه مردم کره شمالی توسط حاکمان این کشور خواستار توجه جامعه بین المللی نسبت به این مساله شد. در حال حاضر مذاکرات درباره قطعنامه جدید سازمان ملل علیه کره شمالی پس از آخرین آزمایش هسته‌ ای‌ اش ادامه دارد.

تحلیل گران و سیاستمداران این مساله را بیش از همه وابسته به رویکرد چین می دانند. چین عمده ترین متحد کره شمالی بوده است، اما این کشور نیز در حال حاضر از کره شمالی به دلیل تکرار آزمایشات موشکی و هسته ای اش عصبانی بوده و از تحریم های امریکا علیه کره شمالی که در ماه مارس وضع شده بود، تبعیت می کند. در عین حال ظاهرا تلاش دارد تا برای حل مشکلات موجود و علی رغم بدبینی سایر قدرت های جهانی، کره شمالی را به مذاکرات بین المللی وادارد.
منبع: رویترز

 

نظرات
آخرین اخبار