کد خبر: 4132
تاریخ انتشار: 3 مهر 1395 - 16:15
فرماندهی کل نیروهای مسلح سوریه،
به گزارش سوریه الآن، فرماندهی کل نیروهای مسلح سوریه، روز پنجشنبه از آغاز عملیات بزرگ در محله‌های شرقی حلب خبر داد.

فراتاب- گروه بین الملل: به گزارش سوریه الآن، فرماندهی کل نیروهای مسلح سوریه، روز پنجشنبه از آغاز عملیات بزرگ در محله‌های شرقی حلب خبر داد.
براساس این گزارش، ارتش از شهروندان سوری در محله‌های شرقی خواسته است از پایگاه‌ها و مواضع گروه‌های تروریستی دوری کنند. ارتش سوریه افزود: شهروندانی که به مواضع ارتش سوریه وارد شوند بازخواست یا بازداشت نمی‌شوند. ارتش سوریه اعلام کرد: تسهیلاتی برای استقبال، اسکان و تأمین نیازهای شهروندانی که از شرق حلب خارج شوند در نظر گرفته شده است.
در بیانیه ارتش آمده است: فریب‌خوردگانی که مایل به بازگشت به آغوش وطن باشند، از این تسهیلات برخوردار خواهند شد.
این حمله در حالی آغاز می‌شود که ارتش سوریه روز دوشنبه ( 29 شهریور) اعلام کرد آتش‌بس هفت‌روزه که با میانجیگری آمریکا و روسیه در این کشور حاصل شده بود، به پایان رسیده‌است. ارتش سوریه بدون اشاره به این که آیا این آتش‌بس تمدید خواهد شد یا خیر، در بیانیه‌ای اعلام کرد گروه‌های تروریستی به هیچ یک از مفاد این توافق آتش‌بس پایبند نبودند و از این آتش‌بس برای تجدید قوا استفاده کرده‌اند.
در این بیانیه اشاره شده‌است که گروه‌های تروریستی بیش از 300 بار آتش‌بس در سوریه را نقض کرده‌اند. در مدت برقراری آتش‌‎بس شکننده در سوریه، دولت و معارضان بارها یکدیگر را به نقض آتش‌بس متهم کردند.
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه و جان کری، وزیر خارجه امریکا در 20 شهریور پس از مدت‌ها مذاکره از توافق برای برقراری آتش‌بس در سوریه خبر دادند. این آتش‌بس از روز 22 شهریور در سوریه برقرار شده بود. این آتش‌بس هفت‌روزه شامل گروه‌های تروریستی داعش و جبهه فتح‌الشام (جبهه‌النصره) را شامل نمی‌شد.
منبع: پرس تی وی

نظرات
آخرین اخبار