چرا هوشیار زیباری برکنار شد؟ | فراتاب
کد خبر: 4117
تاریخ انتشار: 1 مهر 1395 - 13:18
تشدید اختلافات میان کردها و دولت مرکزی عراق
پارلمان عراق با 156 رأی، هوشیار زیباری از حزب دموکرات کردستان را به علت اتهام فساد مالی و اداری از وزارت دارایی خلع کرد.

فراتاب- گروه بین الملل: هوشیار زیباری وزیر دارایی عراق در رای گیری غیر علنی پارلمان روز چهارشنبه  این کشور موفق به اخذ آرای لازم نشد و به اتهام سواستفاده میلیون دیناری از کار برکنار شد.
در رأی گیری اعضای پارلمان، بنا به اعلام سلیم الجبوری رئیس پارلمان، 158 نفر به برکناری هوشیار زیباری و 77 تن دیگر به ابقای او و 14 نفر هم رأی ممتنع دادند. هیثم الجبوری عضو ائتلاف دولت قانون رهبر استیضاح کنندگان را بر عهده داشت و زیباری را به اجاره دادن املاک متعددی برای افراد مورد حمایتش متهم کرده بود.
زیباری رهبری هیات عراقی در مذاکرات این کشور با صندوق بین المللی پول را برعهده داشت. او در تلاش بود تا به دومین تولیدکننده بزرگ اوپک کمک کند تا منابع مالی عمومی را که با سقوط قیمت نفت و نبرد با داعش آسیب دیده بود ترمیم کند. به گفته سخنگوی پارلمانی عراق نمایندگان درخواست حیدر العبادی نخست وزیر برای به تعویق انداختن رای گیری تا زمان دریافت وام های لازم کشور را رد کرده اند. حزب دموکرات کردستان عراق پس از برکناری زیباری در بیانیه اعتراض خود را اعلام و آن را یک اقدام سیاسی دانسته است.
حکومت عراق هم اکنون وزرای دفاع، دارایی و کشور را ندارد. انتظار می رود العبادی پس از بازگشت از امریکا گزینه های مدنظر خود را برای این وزارت خانه ها معرفی کند.
منبع: بلومبرگ

نظرات
آخرین اخبار