مهاجرت غیر قانونی 40 هزار شهروند کرد عراقی به اروپا | فراتاب
کد خبر: 4114
تاریخ انتشار: 31 شهریور 1395 - 16:35
به دنبال آغاز جنگ با داعش و بحران مالی در اقلیم کردستان عراق، بیش از 40هزار نفر از ساکنان این منطقه در یک سال گذشته، به صورت قاچاقی راهی کشورهای اروپایی شدند.

فراتاب- گروه بین الملل: به دنبال آغاز جنگ با داعش و بحران مالی در اقلیم کردستان عراق، بیش از 40هزار نفر از ساکنان این منطقه در یک سال گذشته، به صورت قاچاقی راهی کشورهای اروپایی شدند. رسانه های اقلیم کردستان عراق با اعلام این آمار نوشتند: بیش از 40 هزار نفر از اهالی اقلیم کردستان عراق، این منطقه را به مقصد کشورهای اروپایی ترک کرده اند که 70 درصد از این افراد را جوانان و 30 درصد را افراد متاهل تشکیل می دهند. رسانه های کردی اضافه کردند: این افراد در 12 ماه گذشته برای فرار از بحران های موجود در اقلیم کردستان عراق این منطقه را ترک کرده اند. براساس این گزارش از مجموع این افراد 160 تن جان خود را از دست داده و سرنوشت 52 تن دیگر نامعلوم است.
به دنبال بروز بحران جنگ با داعش و تشدید بحران مالی به دلیل کاهش قیمت نفت از یک سو و اختلافات اقلیم با دولت مرکزی بدلیل اختلاف در خصوص نحوه فروش و هزینه کرد نفت اقلیم، بسیاری از کردها، این منطقه را به مقصد زندگی بهتر ترک کردند.
منبع: ایرنا

نظرات
آخرین اخبار