کد خبر: 411
تاریخ انتشار: 8 اسفند 1394 - 21:03
پس از چندین ساعت درگیری در مرکز شهر؛
حمله غافلگیرانه نیروهای داعش به داخل شهر مرزی گری سپی (تل ابیض) که به کشته شدن 20 نیروی YPG از حزب اتحاد دموکراتیک کُردها منجر شده بود، با حمله مشترک کُردها و هواپیماهای آمریکایی دفع شد.

فراتاب: حمله شبانه و غافلگیرانه داعش به شهر تل ابیض توسط کُردها دفع شد. این شهر مرزی که در جوار ترکیه قرار دارد تحت کنترل نیروهای نظامی حزب اتحاد دموکراتیک است که داعش در تلاش بود با استفاده از تاکتیک غافلگیری بخش هایی از آن را تسخیر کند که این اقدام آنها پس از چند ساعت درگیری در نقاط مختلف شهر با شکست مواجه شد.

نیروهای کُرد و برخی گروههای ناظر بین المللی مدعی شده اند همزمان با درگیری کُردها با داعش، ارتش ترکیه اقدام به توپ باران منظم مواضع کردها کرده است امری در عمل باعث افزایش مقاومت داعش شده است، این در حالی است که همزمان نیروهای ائتلاف بین المللی تحت رهبری آمریکا از طریق چندین حمله هوایی به نیروهای داعش، به کمک کُردها شتافته اند.

کردها مدعی شده اند که نیروهای داعش از داخل خاک ترکیه و از سوی مرزی که کردها استحکام دفاعی چندانی در آن ندارند موفق به نفوذ و ورود به شهر شده بودند

برخی از خبرگزاری های نزدیک به کُردها مدعی شده اند که نیروهای داعش با توجه به نحوه آرایش و استحکامات دفاعی کردها در مرزهای غربی، جنوبی و شرقی شهر، از طریق مرز شمالی وارد گری سپی شده اند، این بدان معناست، که نیروهای داعش رسماً از داخل خاک ترکیه و از سوی مرزی که استحکام دفاعی چندانی ندارد موفق به نفوذ و ورود به شهر شده بودند، اتهامی که پیش از این نیز در مورد کوبانی چند بار علیه ترکیه مطرح شده است.

در همین راستا BBC گزارش داده است که به گفته گروه دیده‌بان حقوق بشر سوریه مستقر در لندن در جریان این درگیری ها دست کم ۴۵ نفر از افراد داعش و ۲۰ نفر از نیروهای کرد کشته شدند.

 

نظرات
آخرین اخبار