کد خبر: 409
تاریخ انتشار: 9 اسفند 1394 - 16:59
بحران سیاسی اوکراین باعث شده تا بسیاری از کشورهای اروپایی که عضو ناتو هستند رابطه خوبی با روسیه نداشته باشند. ازاین رو در تحقیقی مشخص شد اکثر این کشورها در صورت وقوع جنگ توانایی مقابله با روسیه را ندارند.

به گزارش فراتاب،بر اساس گزارشی که دیروز(جمعه) از سوی اندیشکده آمریکایی«آتلانتیک کانسیل» منتشر گردید، اکثر کشورهای اصلی عضو ناتو بدلیل «کسری بودجه مزمن» و «ساختار ضعیف نظامی» توانایی مقابله با ارتش روسیه را نخواهند داشت.           

این گزارش می گوید تنها 10 بالگرد جنگی«تایگر» از 31 بالگرد و از مجموع 406 نفربر زره پوش «ماردر» تنها 280 زره پوش متعلق به ارتش آلمان آماده نبرد و درگیری هستند.

ریچارد شریف، افسر ارشد بریتانیایی و یکی از نویسندگان این گزارش می گوید: «در حال حاضر اعزام یک تیپ از ارتش بریتانیا که از آمادگی کامل برای جنگ برخوردار باشد، چالش بسیار بزرگی است.»

وی افزود لندن برای حضور در رزمایشی که سال قبل در اروپا برگزار شد، مجبور به انتقال تانک از کانادا به انگلیس شد که تنها دلیل آن پایین بودن آمادگی تانک‎های انگلیسی بدلیل تعمیرات و نگهداری ضعیف بوده است.

این گزارش تنها یک روز پس از آن منتشر شد که ژنرال فیلیپ ام بریدلاو از فرماندهان ارشد ناتو مدعی شد فرماندهی نیروهای آمریکایی مستقر در اروپا (ای یو کام) در صورت نیاز قادر است به روسیه حمله کند و آن را شکست دهد.

بردیلاو گفت: «در صورت وقوع جنگ احتمالی با روسیه فرماندهی نیروهای آمریکایی مستقر در اروپا به کمک همپیمانان اروپایی خواهد توانست ارتش روسیه را شکست دهد.»

در پی جدا شدن شبه جزیره کریمه از اوکراین و پیوستن آن به روسیه و ناآرامی‎های شرق اوکراین که در سال 2014 اتفاق افتاد، رابطه بین روسیه و ناتو رو به تیرگی گذاشت و ناتو تمامی همکاری های خود را با روسیه قطع کرد.

آمریکا و متحدان اروپایی اش، مسکو را به ایجاد بی ثباتی در اوکراین متهم می کنند و به همین دلیل تحریم هایی را علیه روسیه اعمال کرده اند.

از سوی دیگر مسکو تمامی این ادعا‎ها را بی اساس خوانده و می گوید آمریکا و متحدانش با اعزام نیرو به مرزهای روسیه امنیت منطقه و جهان را به مخاطره انداخته اند.

 

منبع:پرس تی وی

نظرات
آخرین اخبار