کد خبر: 4065
تاریخ انتشار: 24 شهریور 1395 - 18:54
پاسخ وزارت خارجه به مقاله سناتور سابق آمريكا
آقای لیبرمن بیم آن دارد که توجه و قضاوت عمومی باعث شود که تحقیق کنندگان، موضوعی را پیگیری کنند که در گذشته به دلیل جایگاه عربستان بعنوان یک متحد، نادیده گرفته می شد.

به گزارش فراتاب، بخش رسانه ای نمایندگی دایم جمهوری اسلامی ایران در نیویورک با انتشار یادداشتی در «وال استریت ژورنال» به مقاله «جوزف لیبرمن»، سناتور سابق آمریکایی، که هفته گذشته با انتشار مطلبی در همین نشریه با عنوان «نقش ایران در حوادث یازده سپتامبر»، تلاش کرده بود با اتهاماتی واهی، ادعاهایی بی اساس در مورد نقش ایران در وقوع این حوادث را مطرح کند، پاسخ داد. 
در اين يادداشت آمده است: «در مورد مقاله «نقش ایران در حوادث یازده سپتامبر» سناتور سابق، جوزف لیبرمن این نکته قابل ذکر است که ایشان سالهاست با در هم آمیختن مجموعه ای از اتهامات بی اساس و کنایه آمیز همراه با طرح نظریه های عجیب و غریب توطئه برگرفته از محافل فکری جنگ طلب، ادعاهایی بی پایه ای را علیه ایران مطرح می کند و با این کار امیدوار است بتواند توجه خوانندگان را از اطلاعاتی که اخیرا در مورد دخالت کشوری ضد ایران، یعنی پادشاهی عربستان سعودی، در حادثه یازده سپتامبر، منتشر شده است، منحرف کند. آقای لیبرمن بیم آن دارد که توجه و قضاوت عمومی باعث شود که تحقیق کنندگان، موضوعی را پیگیری کنند که در گذشته به دلیل جایگاه عربستان بعنوان یک متحد، نادیده گرفته می شد.
پرداختن دقیق به هجمه های تبلیغاتی و خصمانه آقای لیبرمن فرصتی بسیار بیشتر از آنچه در اختیارمان قرار دارد، نیاز دارد ولی خوانندگان نشریه شما باید توجه داشته باشند که گروه تروریستی القاعده، از مدت ها قبل از حوادث یازده سپتامبر دشمن قسم خورده ایران بوده است؛ پایه تفکر ایدئولوژی سلفی القاعده، نفرت دایمی نسبت به مسلمانان شیعه است، که این گروه تروریستی آنان را کافر می دانند، همانطور که آمریکایی ها را می دانند.
آنگونه که وزارت خارجه خود کشور شما گفته است، دولت به اصطلاح اسلامی، که همکار القاعده ولی رقیب تاکتیکی آن است، مرتکب نسل کشی علیه مسلمانان شیعه و سایر گروه های مذهبی شده است. جمهوری اسلامی ایران از مدت ها قبل از حوادث یازده سپتامبر با این گروه در حال جنگ بوده است و به این مسیر خود قاطعانه ادامه خواهد داد.
علاوه بر آن، آقای لیبرمن و همکارانش سابقه ای طولانی در سوء استفاده از احساسات ناشی از حوادث یازده سپتامبر برای ترغیب افکار عمومی آمریکایی ها به سمت و سوی ماجراجویی های نظامی دارند.

نظرات
آخرین اخبار