استقرار مجدد بمب افکن های روسیه در پایگاه هوایی همدان | فراتاب
کد خبر: 4049
تاریخ انتشار: 21 شهریور 1395 - 10:20
اسپوتنیک مدعی برنامه ریزی برای آماده سازی پایگاه (هوائی نوژه همدان) شد
روزنامه ایزوستیا روسیه نوشت: که دو کشور ایران و روسیه در حال برنامه ریزی برای آماده سازی پایگاه (هوائی نوژه همدان) برای استقرار احتمالی جنگنده های روسی هستند.

به گزارش فراتاب، اسپوتنیک به نقل از  یک روزنامه چاپ روسیه مدعی شد که مسکو و تهران هم اکنون در حال رایزنی با هدف استقرار دوباره بمب افکن های روس در پایگاه هوایی همدان هستند.

خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد، روزنامه «ایزوستیا» (Izvestiya) به نقل از یک منبع نظامی و دیپلماتیک که خواست نامش فاش نشود در این باره نوشت: گفته می شود که هر دو کشور ایران و روسیه در حال برنامه ریزی برای آماده سازی پایگاه (هوائی نوژه همدان) برای استقرار احتمالی جنگنده های روسی هستند. یگان هوایی راهبردی آنتونوف An-۱۲۴ و ایلیوشین Il-۷۶ با بیش از بیست پرواز همدان را برای میزبانی بمب افکن های روسی سوخو- ۲۴ و توپولوف Tu-۲۲M۳ آماده می کنند. مهم ترین گام در این مسیر استقرار تسلیحات کافی هواپرتاب و جابجاسازهایی است که برای تجهیز تسلیحات هوایی بر هواپیماها لازم است.

 «ایگور زُتوف» عضو کمیته دفاعی دومای روسیه نیز در این باره به روزنامه «ایزوستیا» اعلام کرد: هر گونه اقدام شامل استقرار مجدد نیروی هوایی روسیه در پایگاه هوایی همدان در راستای مبارزه با تروریسم مطلوب خواهد بود.

عضو کمیته دفاعی دومای روسیه به این روزنامه گفت: ما به تشریک مساعی سایر کشورها در مبارزه با تروریسم نیاز داریم. اگر روسیه به این پایگاه هوایی بازگردد، بهترین انتخاب خواهد بود. همدان پایگاه هوایی است که مستقیماً بر این تلاش ها تأثیرگذار خواهد بود.

منبع:مهر

مطالب مرتبط
نظرات
آخرین اخبار