رقابت تنگاتنگ بازار پول و سرمایه | فراتاب
کد خبر: 4039
تاریخ انتشار: 18 شهریور 1395 - 09:49
علیرضا کدیور

فراتاب گروه اقتصادی: یک کارشناس بانکی ضمن اعلام پیشرفت بازار سرمایه در چند سال آینده گفت: با وجود اوراق هایی که سود ثابت دارند، در بسیاری از موارد سود سرمایه گذاری در بازار سرمایه بیشتر از سود سپرده گذاری در بانک ها است. علیرضا کدیور در رابطه با رقابت بین بانک و بازار سرمایه گفت: در هر نقطه از دنیا بانک ها و بازارهای سرمایه از نظر جذب سرمایه گذار رقیب یکدیگر هستند، قاعدتا بازار سرمایه نسبت به بازار پول ریسک پذیرتر است.

وی افزود: سپرده گذاران در بازار پول با ریسک کمتری سرمایه گذاری می کنند، در حالی که بازار سرمایه ریسک بیشتری را می طلبد و طبق اصول سرمایه گذاری کسی که ریسک بیشتری را می پذیرد توقع سود بیشتری را خواهد داشت. کدیور در خصوص سرمایه گذاری در بازار بورس عنوان کرد: افراد با توجه به میزان ریسک پذیری انتخاب به سرمایه گذاری در بازار پول و یا بازار سرمایه می نمایند، فردی که ریسک گریز است را نمی توان ترغیب به سرمایه گذاری در بورس کرد و متقابلا فردی که ریسک پذیری بالایی دارد را نمی توان تشویق به سرمایه گذاری در بانک با سود مشخص نمود، زیرا در این صورت انتظارات افراد از سرمایه گذاری محقق نمی شود.

این کارشناس بازار بورس در زمینه میزان مشارکت افراد در بازار سرمایه بیان کرد: با توجه به رشد و گسترش بازار سرمایه و از سویی دیگر تنوع ابزارهای مالی که نسبت به چند سال گذشته در این بازار اتفاق افتاده است، میزان مشارکت سرمایه گذاران در این بازار پیشرفت چشمگیری داشته است.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر در بازار سرمایه برای افرادی که ریسک پذیری کمتری دارند نیز ابزارهای سرمایه گذاری متنوعی وجود دارد که نمونه ی آن اوراق با درآمد ثابت و صندوق هایی است که میزان منابع آن نسبت به سال های گذشته افزایش زیادی را داشته است.

کدیور درباره آینده بازار سرمایه تصریح کرد: یقینا طی چندسال آینده با توجه به آشنایی بیشتر افراد با بازار سرمایه و گسترش ابزارهای مالی در این بازار میزان مشارکت سرمایه گذاران چشمگیرتر خواهد بود. وی ادامه داد: در حال حاضر با وجود صندوق ها و اوراق هایی با درآمد ثابت، سود بازار سرمایه در بسیاری از موارد بیشتر از سود بانکی می باشد.

 

 

تهیه و تنظیم از نیلوفر فلاح

بازنشر این مطلب با ذکر منبع «فراتاب» بلامانع است

نظرات
داودی
| |
2016-09-08 10:29:08
سلام
مصاحبه خوبی بود.البته کاش مفصلتر به موضوع میپرداختین.بخصوص برای افراد مبتدی که مثل من نیاز به دریافت اطلاعات کاملتری از بورس و بازار سرمایه دارن. جوری که ترغیب بشیم در این بخش اقتصادی فعال بشیم.ممنونم موفق باشید
آخرین اخبار