کد خبر: 396
تاریخ انتشار: 6 اسفند 1394 - 18:50
«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در نامه ای به دبیر کل شورای اروپا این نهاد قانونگذاری و مشورتی را از اتخاذ رویکردهای دوگانه در مسایل مختلف برحذر داشت.

 به گزارش فراتاب از وزارت امور خارجه روسیه، لاوروف روز چهارشنبه در نامه خود به «توربرن یاگلند» دبیر کل شورای اروپا ابراز امیدواری کرد؛ شورای اروپا در فعالیت های خود رفتار گزینشی با اعمال معیارهای دوگانه نداشته باشد. 

وزیر خارجه روسیه در نامه خود به مناسبت بیستمین سالگرد عضویت روسیه در شورای اروپا نوشته است: در اوضاع کنونی پیچیده در قاره اروپا معتقدیم که شورای اروپا باید بدون معیارهای دوگانه فعالیت کند و چنین رفتاری بدون شک اصول بنیادین این شورا را خدشه دار می کند.
وی افزود: امیدوارم با مشارکت یکدیگر بتوانیم نقش شورای اروپا را به عنوان یکی از تکیه گاههای زیربنای اروپا تقویت بخشیده و برای افزایش توانمندی آن به منظور ایجاد عرصه اقتصادی و انسانی واحد از اقیانوس اطلس تا اقیانوس آرام بر اساس اصل امنیت یکسان برای تمام کشورهای این منطقه کمک کنیم.
لاوروف در نامه خود خاطرنشان کرد: روسیه به نوبه خود برای تحقق این امر تلاش خواهد کرد.
روابط روسیه و شورای اروپا در دو سال اخیر بر اثر مسأله اوکراین پرتنش بوده و هیأت نمایندگی روسیه در مجمع پارلمانی شورای اروپا از ماه اوریل سال 2014 که به دلیل تحریم های این شورا تمام مقام های خود را در ساختار مجمع پارلمانی شورای اروپا از دست داد، عضویت خود را در آن به حال تعلیق در اورده است.
مقامهای روس اعلام کرده اند تا زمانی که تحریم های در مورد هیأت پارلمانی این کشور در مجمع پارلمانی شورای اروپا لغو نشود به آن بازنمی گردد.

 

منبع:ایرنا

نظرات
آخرین اخبار