35 کشته در پنجمین روز از عملیات سپر فرات | فراتاب
کد خبر: 3954
تاریخ انتشار: 8 شهریور 1395 - 00:01
در پنجمین روز از عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه در نتیجه حمله هوایی و توپخانه ای ترکیه در این منطقه علیه داعش و نیروهای کرد، حداقل 35 نفر کشته و تعداد زیادی زخمی شدند.

فراتاب- گروه بین الملل: در پنجمین روز از عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه در نتیجه حمله هوایی و توپخانه ای ترکیه در این منطقه علیه داعش و نیروهای کرد، حداقل 35 نفر کشته و تعداد زیادی زخمی شدند. بر اساس اعلام گروه موسوم به ناظر حقوق بشر سوریه در اثر حملات هوایی و گلوله باران صبح روز یکشنبه ارتش ترکیه در منطقه جبر کوسا، دست کم 35 غیر نظامی کشته و 50 تن دیگر مجروح شدند. جنگنده های ترکیه در ساعات آغازین روز یکشنبه شمال سوریه را بمباران کردند. بر اساس گفته نیروهای امنیتی ترکیه حملات توپخانه ای به مقر شبه نظامیان کرد YPG صورت گرفته است.
به گفته ناظران حقوق بشر حداقل 20 غیرنظامی در جریان حملات هوایی روستای جبرکوسا کشته شدند و 15 نفر دیگر هم روستای دیگری که یکشنبه از تسخیر شبه نظامیان کرد درآمد، جان خود را از دست دادند. روستای جبرکوسا که در جنوب شهر جرابلس قرار دارد در کنترل شبه نظامیان تحت حمایت نیروهای کرد قرار دارد.
ترکیه روز چهارشنبه با ارسال تانک، سربازان و دیگر ادوات نظامی خود در حمایت از متحدان شورشی سوری خود و برای بازپس گیری شهر جرابلس از داعش، وارد شمال سوریه شد. آنکارا می‌گوید عملیات موسوم به سپر فرات نه تنها برای آزادی منطقه مرزی شمال سوریه از تصرف گروه تروریستی داعش، بلکه برای پایان دادن به سیطره نیروهای کردتباری است که آنکارا با آنان مخالف است.
منبع: گاردین

 

نظرات
آخرین اخبار