کد خبر: 3931
تاریخ انتشار: 5 شهریور 1395 - 19:21
در 24 آگوست 2016 دولت ترکیه در ائتلافی نزدیک با امریکا امیدهای PYD (حزب اتحادیه دموکراتیک کرد) درخصوص اتصال بخش های کردنشین در شمال سوریه را نابود کرد. نیروهای نظامی ترکیه و گروه های شبه نظامی وفادار به آنکارا با حمایت امریکا وارد سوریه شده و شهر استراتژ

فراتاب- گروه بین الملل: در 24 آگوست 2016 دولت ترکیه در ائتلافی نزدیک با امریکا امیدهای PYD (حزب اتحاد دموکراتیک کرد) در خصوص اتصال بخش های کردنشین در شمال سوریه را نابود کرد. نیروهای نظامی ترکیه و گروه های شبه نظامی وفادار به آنکارا با حمایت امریکا وارد سوریه شده و شهر استراتژیک جرابلس را تسخیر کردند.
امریکا به وضوح از خواست آنکارا برای بیرون راندن کردها از غرب فرات حمایت کرد و کسی نتوانست به آن ها اعتراض کند و یا حتی آنکارا را به دلیل چنین تجاوزی مورد سرزنش قرار دهد. در هرحال در 25 آگوست وزارت دفاع امریکا اعلام کرد که SDF به شرق فرات بازگشته تا شرایط را برای آزادسازی نهایی رقه فراهم کند. اما این موضوع هم چنان در ابهام باقی ماند که چه کسانی و یا چه نیروهایی کنترل منبیج را پس از این در اختیار خواهند داشت. مساله دیگر در استان شمالی حلب کنترل داعش بر شهر الباب -شهری کردنشین در شمال حلب- است. نیروهای ترکیه احتمالا پس از ایجاد امنیت در طول مرزهای ترکیه و سوریه به سوی آن شهر نیز خواهند رفت.
در پی حمله به حسکه و ادعاهای مکرر مبنی بر این که کردها آماده اند تنها با امریکا در راستای عملیات هایشان در سوریه هماهنگی صورت دهند، رهبری PYD با واقعیت این هماهنگی و ائتلاف مواجه شده اند. مسکو و دمشق رسما مداخله ترکیه را محکوم کردند اما یک منبع غیررسمی در وزارت خارجه روسیه گفت نگاه مسکو به عملیات ترکیه به سطح ائتلاف و هماهنگی آن ها با مسکو و دمشق دارد.
منبع: www.southfront.org
برگردان به فارسی: سمیرا محتشم

 

نظرات
آخرین اخبار