کد خبر: 3907
تاریخ انتشار: 3 شهریور 1395 - 21:56
ورود رسمی ترکیه به جنگ سوریه
جت ها، تانک ها و نیروهای ویژه ترک به همراه ائتلاف ضد داعش به رهبری امریکا روز چهارشنبه وارد خاک سوریه شدند و تلاش دارند تا داعش را از مرزهای خود عقب رانده و جلوی اقدامات شبه نظامیان کرد را بگیرند.

فراتاب- گروه بین الملل: جت ها، تانک ها و نیروهای ویژه ترک به همراه ائتلاف ضد داعش به رهبری امریکا روز چهارشنبه وارد خاک سوریه شدند و تلاش دارند تا داعش را از مرزهای خود عقب رانده و جلوی اقدامات شبه نظامیان کرد را بگیرند. منابع نظامی گفتند واحدهای زرهی ترکیه و شورشیان سوری تحت حمایت اعضای ناتو وارد شمال سوریه شدند تا داعش را از شهر مرزی جرابلس عقب برانند. شش تانک ترکیه وارد سوریه شدند و حملات توپخانه‌ای به شهر جرابلس به شدت در جریان است.

رجب طیب اردوغان گفت هدف این عملیات داعش و حزب PYD کرد است که فعالیتشان در شمال سوریه برای ترکیه هشدار دهنده شده است. آنکارا PYD را یک گروه شبه نظامی رو به گسترش در سرزمین خود می داند. در حالی که واشنگتن آن را به عنوان متحدی در جنگ علیه داعش می پندارد.
اردوغان در سخنرانی اش در آنکارا اعلام کرد:" ساعت 4 صبح امروز عملیاتی در شمال سوریه علیه گروه های تروریست که مداوما کشور ما را تهدید می کنند نظیر داعش و PYD را آغاز کرده ایم."
منبع: رویترز

 

نظرات
آخرین اخبار