رهبر کره شمالی: ایالات متحده را با حمله اتمی به خاکستر تبدیل می کنم | فراتاب
کد خبر: 3887
تاریخ انتشار: 3 شهریور 1395 - 09:40
راشاتودی از آغاز رزمایش کره جنوبی و آمریکا خبر می دهد
وب سایت خبری راشاتودی در حالی خبر از آغاز رزمایش کره جنوبی و آمریکا می دهد که پیونگ یانگ این دو کشور را تهدیدی تمام عیار کرده است، رهبر کره شمالی خطاب به آمریکا گفته است که ایالات متحده را با حمله اتمی به خاکستر تبدیل می کنم.

فراتاب- گروه بین الملل: وب سایت خبری راشاتودی در حالی خبر از آغاز رزمایش کره جنوبی و آمریکا می دهد که پیونگ یانگ این دو کشور را تهدیدی تمام عیار کرده است، رهبر کره شمالی خطاب به آمریکا گفته است که ایالات متحده را با حمله اتمی به خاکستر تبدیل می کنم، گویا تهدید های گذشته کره شمالی علیه این دو کشور به منظور جلوگیری از این مانور مشترک در شبه جزیره کره کاری برای این برادر شمالی از پیش نبرده است چرا که بالاخره پس از تهدیدهای گسترده پیونگ یانگ در ماه های اخیر علیه واشنگتن و سئول این دو کشور امروز رسما مانور نظامی خود را آغاز کردند. در این میان به علیت تهدیدات کره شمالی ، کره جنوبی یک نشست اضطراری برگزار کرد.


راشاتودی تیتر یک امروز خود را به تهدید پیونگ یانگ علیه این دو کشور اختصاص داده است. در این زمینه ایسنا هم به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد است: کره شمالی تهدید کرده که در واکنش به این مانورها که آن را تمرینی برای حمله تلقی می‌کند، دست به حملات اتمی خواهد زد. البته چنین لفاظی‌های تندی از سوی پیونگ یانگ امری غیرمعمول نیست. اما هشدارهای اخیر در زمانی صورت گرفته که به دنبال پناهنده شدن یکی از دیپلمات‌های ارشد کره شمالی در سئول و برنامه آمریکا برای استقرار سپر دفاع موشکی تاد در کره جنوبی، تنش‌ها بالا گرفته است.
این در حالی است که وزارت اتحاد مجدد دو کره در کره جنوبی نسبت به هشدارهای کره شمالی به شدت ابراز تاسف کرده و گفت: این مانورهای مشترک با آمریکا ماهیت دفاعی دارند. سئول و واشنگتن بارها اعلام کرده‌اند که قصد حمله به پیونگ یانگ را ندارند. مانورهای نگهبان آزادی اولچی از امروز به مدت 12 روز ادامه خواهد داشت که عمدتا مانورهای شبیه سازی شده توسط کامپیوتر هستند. براساس اظهارات ارتش‌های واشنگتن و سئول، این مانور شامل 25 هزار نیروی آمریکایی و 50 هزار سرباز کره جنوبی نیز است. این مانورها درست چند روز پس از آن برگزار می‌شوند که سئول اعلام کرد، تائه یونگ هو، مرد شماره 2 در سفارت کره شمالی در لندن در کره جنوبی پناهندگی گرفته است.
رسانه‌های دولتی پیونگ یانگ او را تفاله انسانی و یک جنایتکار خطاب کرده که به خاطر سری اقدامات جنایی ادعا شده از جمله حملات جنسی به یک فرد زیر سن قانونی به او دستور بازگشت به کشور داده شده بود. پارک گئون های، رئیس جمهوری کره جنوبی امروز گفت: پس از پناهندگی چندین مقام ارشد کره شمالی نشانه‌های از تفرقه‌های جدی در طبقه سران حاکم این کشور وجود دارد. وی در یک نشست امنیتی گفت: ممکن است پیونگ یانگ علیه کره جنوبی دست به حملات سایبری و دیگر اقدامات تحریک آمیز بزند تا توجه افکار عمومی را از مشکلات داخلی‌اش منحرف کند.
همزمان با آغاز رزمایش مشترک اولچی فریدام میان آمریکا و کره جنوبی در شبه جزیره کره، کره شمالی این دو کشور را عامل شروع جنگ و درگیری در منطقه معرفی و اعلام کرد که تمام توان خود را برای رویارویی با آنان که منطقه را متشنج کرده اند، بکار می گیرد. ایرنا در این زمینه گزارش داد: کمیته وحدت صلح کره شمالی امروز دوشنبه در بیانیه ای از شروع این رزمایش به شدت انتقاد کرد و آن را مایه تشدید تنش ها دانست.
در بخشی از این بیانیه آمده است: کره شمالی قویترین اقدامات مقابله جویانه نظامی را در برابر آمریکا و کره جنوبی که رزمایش اولچی را در منطقه آغاز کرده اند در اختیار دارد و در صورت لزوم از آن استفاده خواهد کرد. خبرگزاری کره شمالی هم در گزارشی آورده است که این دو کشور با تحرکات خود راهی برای کره شمالی جز تقویت نیروی بازدارندگی تسلیحات هسته ای باقی نگذاشته اند.
کره شمالی تاکید کرده است، شعله ور کنندگان آتش جنگ در صورتی که دست به اقدامی بزنند، با واکنش سخت و قدرتمند ارتش این کشور روبرو خواهند شد. کمیته وحدت کره شمالی افزوده است که ما با تهدیدهای زیادی از سوی این کشورها روبرو هستیم و مجبوریم قدرت تسلیحاتی اتمی خود را تقویت کنیم. کره شمالی در جریان رزمایش های سالانه کره جنوبی و آمریکا معمولا با انتشار بیانیه های شدید الحن، هر دو کشور را تهدید به حمله می کند. این کشور بارها اعلام کرده است که خود را هدف این رزمایش ها می داند و کره جنوبی و آمریکا به دنبال حملات پیشدستانه به پیونگ یانگ هستند.
تنها سه روز قبل بود که واحدهای توپخانه مرزی کره جنوبی تمرینات بزرگی را برگزار کردند که کره شمالی را به شدت به خشم آورد و این کشور اعلام کرد منطقه مرزی نظامی دوجانبه به شدت پرتنش است. ارتش کره شمالی هم امروز در بیانیه ای هشدار داد که اگر ذره ای در جریان این رزمایش سالانه آمریکا و کره جنوبی به خاک، هوا و آبهای کره شمالی دست اندازی شود با حملات پیشدستانه هسته ای به استقبال متجاوزان خواهد رفت. این چهل و نهمین رزمایش سالانه اولچی فریدام است و ٤٨٠ هزار نفر از بخش های نظامی و غیر نظامی دو کشور در آن شرکت می کنند و بخشی از آن مربوط به رزمایش مشترک شبیه سازی رایانه ای جهت مقابله با حملات کره شمالی است.
در همین حال در پی بالا گرفتن تنش ها میان دو کره پس از شروع رزمایش سالانه اولچی فریدام میان کره جنوبی و آمریکا از امروز دوشنبه، شورای امنیت ملی کره جنوبی ساعتی پیش نشستی اضطراری برگزار کرد. ریاست این نشست را که در آن به موضوع رزمایش مذکور و تهدیدهای کره شمالی پرداخته می شود، پارک گئون هی رئیس جمهوری این کشور بر عهده دارد. نشست از امروز صبح به وقت محلی آغاز شد و شماری از مسئولان رده بالای دولت و ارتش در آن حضور یافته اند.
رزمایش اولچی فریدام آمریکا و کره جنوبی موسوم به یو اف جی با حضور 480 هزار نیرو از بخش های دولتی، نظامی و آموزشی دو کشور از امروز آغاز شده است. بخشی از این رزمایش را آموزش و پرورش کره جنوبی بر عهده دارد و در جریان آن راهکارهای مقابله با حملات سایبری کره شمالی مرور می شود.
از سوی دیگر در جریان نشست امنیت ملی از تهدیدهای فزاینده کره شمالی به دنبال برگزاری این رزمایش که دو هفته به طول می انجامد، ابراز نگرانی شده است. رئیس جمهوری کره جنوبی در این نشست گفت که باید اطمینان حاصل کرد، امنیت شهروندان و امنیت ملی مورد حراست دقیق قرار گرفته است. وی این مطلب را پس از آن اعلام کرد که ارتش کره شمالی در بیانیه ای تاکید کرد چنانچه در جریان این رزمایش به هر یک از بخش های سرزمینی این کشور اعم از خاک، هوا و دریا تجاوز شود با نیروی تسلیحاتی اتمی به آن پاسخ خواهد داد.
همچنین اعلام شده که در جریان اجلاس امنیت ملی کره جنوبی، پارک گئون هی بار دیگر بر ضرورت استقرار سامانه موشکی آمریکایی تاد برای مقابله با تهدیدهای کره شمالی تاکید کرده است. از دیگر محورهای مورد بررسی در این نشست مربوط به پناهنده شدن تائه یونگ هو مرد شماره دو سفارت کره شمالی در انگلیس است که در خصوص آن نیز بحث و تبادل نظر شد.
منبع: خبر آنلاین

 

نظرات
آخرین اخبار