احتمال از سر گیری حملات روسیه به سوریه از طریق پایگاه هوایی همدان | فراتاب
کد خبر: 3881
تاریخ انتشار: 2 شهریور 1395 - 08:50
اینترفکس خبر داد:
به گزارش خبرگزاری اینترفکس، لوان جاگاریان روز دوشنبه با اشاره به خروج تمامی هواپیماهای روس از ایران گفت: "مسکو هیچ مانعی برای استفاده از زیرساخت‌های ایران شامل پایگاه هوایی در همدان برای انجام حملات علیه تروریست‌ها در سوریه در آینده نمی‌بیند."

سفیر روسیه در تهران می‌گوید جنگنده‌های این کشور ممکن است در آینده و بنا به صلاحدید سران دو کشور حملات به گروههای تروریستی در سوریه از ایران را دوباره از سربگیرند.
فراتاب- گروه بین الملل: به گزارش خبرگزاری اینترفکس، لوان جاگاریان روز دوشنبه با اشاره به خروج تمامی هواپیماهای روس از ایران گفت: "مسکو هیچ مانعی برای استفاده از زیرساخت‌های ایران شامل پایگاه هوایی در همدان برای انجام حملات علیه تروریست‌ها در سوریه در آینده نمی‌بیند."
جاگاریان افزود: "مسکو امیدوار است روسیه و ایران تعاملات خود در خصوص فرایند صلح در سوریه را تقویت کنند. چشم‌انداز تعاملات روسیه و ایران درباره سوریه بسیار مثبت است."
در همین حال، ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه، اعلام کرد استفاده مجدد از فرودگاه نظامی نوژه برای حمله به گروه‌های تروریستی در سوریه به وضعیت این کشور عربی بستگی دارد.
این اظهارات در حالی مطرح شد که بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران، اوایل روز دوشنبه گفته بود استفاده روسیه از پایگاه هوایی نوژه در همدان پایان یافته است. قاسمی در نشست هفتگی خود با خبرنگاران داخلی و خارجی گفت: "روسیه نه در ایران پایگاه دارد و نه مستقر شده است. موضوعی بود که انجام شد و عجالتاً پایان یافت."
وی افزود: "ایران هیچ توافقنامه‌ای با روسیه در این خصوص ندارد. روابط ما با این کشور در بعضی حوزه‌ها راهبردی است و در چند سال گذشته این روابط توسعه زیادی داشته است."

سخنگوی وزارت خارجه ادامه داد: "ما می‌توانیم با بعضی از کشورها در بعضی حوزه‌ها اشتراک نظر داشته باشیم از جمله در زمینه مبارزه با تروریسم و داعش که روابط ایران و روسیه بسیار نزدیک است. آنچه که منطقه را ناامن می‌کند برای ما مهم است و امنیت ایران برای ما اهمیت دارد و برای تامین امنیت کشور از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم."
وی تصریح کرد: "در این زمینه مشترک نوعی تفاهم با طرف روسی داشتیم برای اینکه به طور مشترک اقداماتی انجام دهیم یکی از آنها این بود که با مجوز و اطلاع قبلی و درخواست روس‌ها به آنها اجازه دهیم از فضا و تسهیلات ایران استفاده کنند تا بتوانند در منطقه ناامن سوریه که هدف و خواسته خود ما است مبارزه کنند."
منبع: پرس تی وی

 

نظرات
آخرین اخبار