اعزام معارضان سوری به جرابلس با چراغ سبز آنکارا | فراتاب
کد خبر: 3867
تاریخ انتشار: 1 شهریور 1395 - 10:55
آخرین تلاش های ترکیه برای جلوگیری ازپیشروی کردها
براساس گزارش ها حدود 600 تا 700 عضو ارتش آزاد از اعزاز و مناطق ترکیه‌ای با هدف جلوگیری از پیشروی نیروهای کرد در شمال سوریه برای عملیات علیه داعش و آزادسازی شهر جرابلس که در تصرف داعش است، مهیا می‌شوند.

به گزارش فراتاب، خبرنگار شبکه روسیا الیوم در حسکه امروز یکشنبه گزارش داد که فعالان می گویند این گروه‌ها وابسته به فیلق الشام و دیگر گروه‌های تندرو هستند و آن‌ها از اعزاز آمدند و در حال حاضر در قرقمیش در مقابل جرابلس مستقر هستند.

فعالان گفته‌اند که داعش چندین روستا را در مرزها با ترکیه تخلیه کرده است و این روستاها در آماج حملات ترکیه از روز گذشته قرار دارند و این حملات چندین زخمی برجای گذاشته است.

منابع تاکید کردند که حدود 600 تا 700 عضو ارتش آزاد از اعزاز و مناطق ترکیه‌ای آمدند و برای ورود به جرابلس و آزادسازی آن از داعش جمع شده‌اند.

از سوی دیگر منابع کرد ترکیه را به این امر متهم کردند که به جای مزدوران داعش از نیروهای دیگری استفاده می‌کند.

منابع کرد گفتند که گروه‌های مسلح جیش الفتح که وابسته به النصره است و همچنین احرار الشام از 10 روز قبل به منطقه الراعی آمد و شد می کردند که این نمایشی از پیش تعیین شده بود  و آن‌ها در روز 18 اوت مدعی شدند که منطقه‌ الراعی را تحت کنترل خود درآوردند اما داعش صبح روز 19 اوت به این منطقه بازگشت.

منبع: ایسنا

نظرات
آخرین اخبار