کد خبر: 3821
تاریخ انتشار: 1 شهریور 1395 - 01:25
منابع بیمارستان و امنیتی گفتند صبح یکشنبه عامل انتحاری با منفجر کردن خود در میان مردمی که در جنوب ترکیه در جشن عروسی حضور داشتند حداقل 30 نفر را کشت.

بمب گذاری در جشن عروسی در جنوب ترکیه حداقل 30 کشته بر جای گذاشت
فراتاب- گروه بین الملل: در حمله ای انتحاری در جنوب ترکیه در شهر غازی عینتاب حداقل 30 نفر کشته شدند. منابع بیمارستان و امنیتی گفتند صبح یکشنبه عامل انتحاری با منفجر کردن خود در میان مردمی که در جنوب ترکیه در جشن عروسی حضور داشتند حداقل 30 نفر را کشت. بیشتر قربانیان زن و کودک هستند.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور گفت:" این حادثه همانند مرگبارترین حادثه امسال ترکیه که توسط داعش صورت گرفته بود، است. ترکیه در داخل و در مرزهایش با سوریه با تهدید از سوی شبه نظامیان داعش روبروست."
HDP در بیانیه ای اعلام کرد که این جشن عروسی یکی از اعضای این گروه کرد بوده است. محمود تورگل یکی از قانون گذاران HDP از غازی عینتاب به رویترز گفت که این یک جشن عروسی کردی بود. داعش با هدف تشدید تنش های قومی در گذشته نیز دست به اقداماتی این چنینی زده بود.
در ماه ژوئن سه عامل انتحاری در فرودگاه استانبول طی حمله ای خونبار 44 نفر را کشتند. در ماه اکتبر سال گذشته نیز عاملان انتحاری حداقل 95 تن را با حمله به ایستگاه قطار در خارج از آنکارا کشتند که هدف این حمله فعالان و رهبران کرد بودند. خشونت ها این هفته در مناطق جنوبی کردنشین با حمله ای که 10 کشته برجای گذاشت، از سر گرفته شد. بیشتر قربانیان افسران پلیس و سربازان بودند. مقامات ترک PKK را مسئول این حملات دانستند.
منبع: رویترز

نظرات
آخرین اخبار