کد خبر: 3792
تاریخ انتشار: 31 مرداد 1395 - 14:10
رئیس سازمان تعاون روستایی گفت: معوقات باقیمانده کشاورزان بابت خرید تضمینی ذرت در سال گذشته به مبلغ ۵۰ میلیارد تومان هفته گذشته پرداخت و با آنها تسویه‌حساب شد.

به گزارش فراتاب، حسین صفایی امروز در حاشیه مراسم صدور گواهی بین‌المللی محصولات ارگانیک در وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: سازمان تعاون روستایی 500 تعاونی و عرضه محصولات ارگانیک در شهرها و 2 هزار مورد در روستاها دارد اما باید اذعان داشت که عمده مصرف محصولات ارگانیک در کلانشهرها است که سازمان تعاونی روستایی امکان عرضه محصولات خود در آن را ندارد.

وی افزود: بخش خصوصی برای عرضه محصولات ارگانیک باید یک بنگاه و تشکل مشترک برای عرضه محصولات ارگانیک ایجاد کند اما متاسفانه در حال حاضر علیرغم فعالیت‌هایی که انجمن ارگانیک دارد شرایط مناسب برای عرضه این محصولات در سطح کلانشهرها را نداریم و دولت نیز خود نباید به این بخش وارد شد.

رئیس سازمان تعاون روستایی گفت: مجموع خرید تضمینی جو در سالجاری به یک میلیون و 200 هزار تن رسیده که تا به امروز 50 درصد پول آن به کشاورزان پرداخت شده است .

صفایی افزود: 500 هزار تن از مطالبات کشاورزانی که جو خود را به دولت تحویل داده‌اند باقیمانده است.

وی در پایان افزود: مابه‌التفاوت طلب ذرت خریداری شده از کشاورزان که از سال گذشته باقیمانده بود به مبلغ 50 میلیارد تومان تسویه شد. 

منبع: تنسیم

نظرات
آخرین اخبار