کد خبر: 3781
تاریخ انتشار: 31 مرداد 1395 - 10:50
روزنامه خبرورزشی نوشت: تیم‌ ملی ایران یکی از مهمترین مراحل آماده‌سازی خود را پشت‌سر می‌گذارد.

به گزارش فراتاب، پیش از تورنمنت‌ها و مراحل حساس، همیشه کی‌روش اردوهایی را برگزار می‌کند که از نظر او اهمیت فراوانی دارند. مثل اردوی اتریش قبل از بازی جام ‌جهانی‌ برزیل و یا اردوی آفریقای جنوبی قبل از جام ملت‌های استرالیا. از نظر کی‌روش اردوی فعلی در ایتالیا هم چنین اهمیتی پیش از بازی‌های مرحله نهایی مقدماتی جام‌ جهانی‌ دارد.
در اردوی ایتالیا، کی‌روش هم کار بدنی با بازیکنان می‌کند و هم تاکتیکی. کادر فنی ایران هم معمولاً تا دیروقت روی بازی با قطر و شکل تمرینات کار می‌کند. فیلم کامل بازی‌های قطر به‌دست کادر فنی رسیده و روزی دو بار فیلم بازی‌های این تیم را آنالیز می‌کند. جلسه اصلی کادر فنی بعد از صرف شام است. آنها معمولاً تا دیروقت فیلم می‌بینند و حریف را آنالیز می‌کنند. اطلاعات تیم قطر به مرور زمان در اختیار بازیکنان قرار می‌گیرد و حالا بازیکنان شناخت نسبی از تیم قطر و بازیکنانی که روبرویشان بازی می‌کنند، دارند.
در تیم انگیزه زیادی هم وجود دارد. کی‌روش به شدت از عملکرد بازیکنان جوان راضی است. آنها از فصل بدنسازی آمده‌اند و استراحت لازم را هم داشته‌اند. حالا زمانی است که بدن آنها جواب می‌دهد و می‌توانند عملکرد خوبی داشته باشند. رقابت در تیم ‌ملی بسیار زیاد است و کی‌روش گفته: «با این عملکردی که بچه‌ها دارند، حتی انتخاب لیست نهایی برای من بسیار دشوار است.» کی‌روش مجبور است تعدادی از بازیکنان فعلی را خط بزند. لژیونرهای ایران از جمله سردار آزمون، عزت‌اللهی، علیرضا جهانبخش، کریم انصاری‌فرد، مسعود شجاعی، رضا قوچان‌نژاد و میلا محمدی هنوز به اردوی ایران ملحق نشده‌اند و از یک هفته پیش از بازی قطر، کم‌کم به اردو اضافه می‌شوند. با حضور این بازیکنان کی‌روش مجبور است روی نام تعدادی از بازیکنان قلم قرمز بکشد. اگر به لیست نگاه کنید تا حدودی کاندیداهای خط خوردن مشخص می‌شوند، بازیکنانی که تجربه زیادی در تیم‌ ملی ندارند. تبریزی، پهلوان، زهیوی، رشید مظاهری، سعید آقایی، محمد انصاری، پورقاز و... از جمله بازیکنانی هستند که قطعاً تصور می‌کنند ممکن است بین خط خورده‌ها باشند، به همین دلیل تلاش خود را خیلی بیشتر کرده‌اند و این مسئله رضایت کی‌روش را در پی داشته است. به همین دلیل سرمربی تیم ‌ملی معتقد است انتخاب لیست نهایی هم سخت است.

منبع: خبرآنلاین

نظرات
آخرین اخبار