آیا شما افسردگی دارید؟ تشخیص با اینستاگرام | فراتاب
کد خبر: 3768
تاریخ انتشار: 31 مرداد 1395 - 07:30
محققان دانشگاه هاروارد با انجام یک پژوهش جدید نشان داده‌اند که بین رنگ‌های مختلف در عکس‌های اینستاگرام افراد و حالت‌های روحی و ذهنی آنها ارتباط وجود دارد.
به گزارش فراتاب، این پژوهش نشان‌ می‌دهد افرادی که از رنگ‌ها و فیلترهای تیره و تاریک و خاکستری برای عکس‌های اینستاگرام خود استفاده می‌کنند، دارای مشکل افسردگی هستند.
 
همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، این دو عکس کاملا یکسان هستند. تصویر سمت چپ بدون فیلتر بوده و تصویر سمت راست دارای فیلتر تیره و خاکستری است که اغلب توسط افراد افسرده استفاده می‌شود.
 
به نقل از گیزمودو، محققان در این پژوهش از 170 نفر داوطلب استفاده کرده و پرسشنامه‌هایی را به همراه 100 عکس در طیف مختلفی از رنگ‌ها و طراحی‌ها در اختیار آنها قرار دادند.
 
نتایج این آزمایش نشان داد که تمایل افراد افسرده به استفاده از رنگ‌های تیره و تار بیشتر بوده و در مقابل افراد شاد در طراحی عکس‌های خود بیشتر از رنگ‌های روشن و شاد استفاده می‌کنند. همچنین شرکت کنندگان افسرده اغلب در تصاویر خود از فیلتر سیاه و سفید Inkwell استفاده کردند.
 
در این آزمایش، افراد افسرده از رنگ‌های تیره و کدر بیشتر استفاده کرده و از وضوح و شفافیت تصاویر خود کم می‌کردند.
 
این محققان با استفاده از نتایج به دست آمده موفق به ایجاد الگوریتمی شدند که می‌تواند با دقت 70 درصدی افرادی که به افسردگی مبتلا هستند را شناسایی کند.
منبع: ایسنا
نظرات
آخرین اخبار