اسامی لواشک و آلوچه های غیر بهداشتی اعلام شد | فراتاب
کد خبر: 3759
تاریخ انتشار: 31 مرداد 1395 - 05:00
روابط عمومی سازمان غذا و دارو اسامی فرآورده های ترش مزه غیربهداشتی و غیر مجاز را اعلام کرد.

به گزارش فراتاب، آﻟﻮﭼﻪ با نام های تجاری ترش مرزوسن سون، آلبالو خشک با نام تجاری کرشته و آلوچه ولواشک میوه ای با نام تجاری اوشاقلار را غیرمجاز و تقلبی معرفی کرد.
 
همچنین بر اساس این اطلاعیه، محصولات آلوچه بهداشتی تولید صنایع غذایی زرین ترش با نام تجاری زرین ترش شبستر روستای ملک زاده، و آلوچه فراوری شده با نام تجاری زرین ترش شبستر شهرک صنعتی کوزه کنان، لواشک میوه ای با نام تجاری گلفام طلایی، آلوچه خمیری فرآوری شده با نام تجاری صبا شهرک صنعتی شند آباد شبستر و آلوچه فرآوری شده تولید شرکت تاتلی ترش شبستر با نام تجاری تاتلی غیر مجاز هستند.
 
مزه لواشک، زرشک و انار تولید کننده محصولات کوهسار آذربایجان، آلوچه و لواشک با نام تجاری ناروین به دلیل جعل یا فقدان مستندات مورد نظر اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده های غذایی، سازمان غذا و دارو نیز غیرمجاز شمرده می شوند.
 
این اطلاعیه افزوده است: لواشک زرد آلو و آلبالوی شرکت شهد دانه خوی با نام تجاری ترش آلان که پیش از این به عنوان تولید کننده فرآورده غیرمجاز ، معرفی شده بود، با توجه به ارائه مستندات لازم از سوی مدیران آن مجموعه، محصولات این شرکت به عنوان محصولی مجاز جهت تولید و عرضه می تواند در سطح عرضه حضور داشته باشد.
 
 بازرسان سازمان غذا و دارو و معاونتهای غذا و داروی دانشگاه با جدیت به امور نظارتی خود مشغول هستند.
 
روابط عمومی سازمان غذا و دارو با اعلام شماره تلفن 66405569 از افرادی که محصولات نامبرده را در مراکز فروش مشاهده می کنند خواست تا مراتب را به معاونت های غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور و نیروی انتظامی اطلاع دهند تا نسبت به جمع آوری آنها اقدام شود.

منبع: میزان

نظرات
آخرین اخبار