شیب تند افزایش مصرف مواد مخدر در حوزه زنان | فراتاب
کد خبر: 3707
تاریخ انتشار: 28 مرداد 1395 - 19:30
مدیر کل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: ما در کشور دچار شیب تند افزایش مصرف مواد مخدر در حوزه زنان شده ایم.

به گزارش فراتاب، عارف وهاب‌زاده در دوره آموزشی آشنایی با سوء مصرف مواد نیروزا و داروهای لاغری ویژه مدیران زن باشگاه‌های ورزشی استان آذربایجان شرقی با اشاره به عوامل اصلی گرایش جوانان به مصرف مواد مخدر اظهار کرد: طبق تحقیقات انجام شده کسب لذت، کنجکاوی، تفریح و مشکلات روحی چهار عامل اصلی گرایش جوانان به سوی مصرف مواد مخدر می باشد.

وی افزود: ما باید فضای سالم شادی و نشاط را برای جوانان در جامعه فراهم کنیم تا به دام نقشه های شیطانی دشمنان گرفتار نشوند چرا که با رفتن به سوی اعتیاد زندگی خود را به ورطه نابودی می کشانند.

وی نقش خانواده را در عرصه پیشگیری از اعتیاد بی‌بدیل دانست و تاکید کرد: خانواده به عنوان اولین نهاد اجتماعی که شخصیت فرد در آن شکل می‌گیرد نقش اساسی در تربیت فرد و پیشگیری از به دام افتادن جوانان در دام اعتیاد ایفا می کند.

وهاب‌زاده با بیان اینکه ما در کشور دچار شیب تند افزایش مصرف مواد مخدر در حوزه زنان شده ایم، گفت: طبق آمار از سال 86 تا 90 تعداد زنانی که به سوی مصرف مواد مخدر گرایش پیدا کرده اند، دو برابر شده است که عامل اصلی آن عدم آگاهی زنان نسبت به داروها و موادی است که برای لاغری و یا زیبایی به آن ها پیشنهاد می کنند.

مدیر کل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر  افزود: متاسفانه برخی آرایشگاه‌ها تبدیل به داروخانه شده‌اند و انواع داروهای اعتیاد آور که تنها برای مدت کوتاهی لاغری و شفافیت پوست را به همراه دارند، خرید و فروش می‌شوند.

وی تاکید کرد: خانواده های پرکار و بی تفاوت منشاء اصلی گرفتاری جوانان و فرزندان خانواده در دام اعتیاد می‌باشد.

 گفتنی است، دوره آموزشی آشنایی با سوء مصرف مواد نیروزا و داروهای لاغری ویژه مدیران زن باشگاه‌های ورزشی آذربایجان‌شرقی امروز  چهارشنبه در تبریز برگزار شد.

منبع: ایسنا

نظرات
آخرین اخبار