با مصرف این میوه ها افسردگی را به زانو در آوردید | فراتاب
کد خبر: 3702
تاریخ انتشار: 28 مرداد 1395 - 16:55

به گزارش فراتاب، یک متخصص تغذیه با بیان اینکه تغذیه نقش چشمگیری در سلامت روان دارد، گفت: مبتلایان به ناراحتی های روحی و روانی باید به رژیم غذایی خود توجه ویژه داشته باشند .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛سوسن پارسای متخصص تغذیه ورژیم درمانی اظهار داشت: تغذیه افزون بر سلامت جسم، نقش چشمگیری بر سلامت روحی و روانی افراد دارد. در میان بیماریهای شایع روحی و روانی ؛افسردگی از شیوع بیشتری برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه برای بهره‌مندی از سلامت روح و روان تعادل میزان سدیم و پتاسیم در خون ضروری است؛ افزود: مصرف بیش از حد نمک سبب تجمع آب در بدن افراد و ایجاد ورم می‌شود.همچنین استفاده مداوم از مواد غذایی شور باعث افزایش فشار خون شده و عملکرد کلیه را با اختلال مواجه می کند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با تاکید بر اینکه کمبود نمک در مبتلایان به بیماری دو قطبی که داروی لیتیم مصرف می کنند خطرناک است؛ اظهار داشت: مصرف اسیدهای آمینه افزایش ترشح هورمون سروتونین و بهبود افسردگی را به همراه دارد.

پارسا افزود:کمبود پتاسیم نیز گرفتگی عضلات، احساس خستگی و افسردگی را در پی دارد و مصرف میوه های قرمز، زرد و نارنجی که حاوی بتا کاروتن یا لیکوپن هستند نیز در درمان افسردگی تاثیر به سزایی دارند.

وی تصریح کرد: مصرف کافی مواد پروتئینی که حاوی اسیدآمینه تریپتوفان هستند، نیز در بهبود افسردگی مفید است.

 

نظرات
آخرین اخبار