کد خبر: 3700
تاریخ انتشار: 28 مرداد 1395 - 15:55
۴۰۰ تن کالای قاچاق به ارزش ۱۵ میلیارد تومان شامل انواع مواد خوراکی و البسه منهدم شد.

به گزارش فراتاب، امحای کالاهای قاچاق شده در یکی از انبارهای سازمان اموال تملیکی واقع در کیلومتر ۱۲ جاده مخصوص کرج آغاز شد. بر اساس اعلام سازمان اموال تملیکی، حدود ۴۰۰ تن معادل ۱۵ میلیارد تومان از انواع کالاهای فسادپذیر که شامل انواع عطر، ادکلن، مسواک، خمیردندان، نوشیدنی، شیر خشک، کنسرو و البسه به وسیله آتش و چرثقیل منهدم شد.

علی‌اکبر پورمحمد - رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران - در حاشیه این برنامه با بیان اینکه امروز انواع کالاهایی که قاچاق آنها مسجل شده منهدم خواهند شد، گفت: برخی از این کالاها از جمله شیر خشک‌هایی که انهدام می‌شوند غیرمجاز بوده و از سطح بازار جمع‌آوری شده‌اند.

او توضیح داد: برنامه ما این است که انواع کالاهای قاچاق که به کشور وارد می‌شوند شناسایی کرده و پرونده‌های مربوط به آنها را تعیین تکلیف کنیم و برای انهدام آنها اقدام کنیم.

پورمحمد در پاسخ به این سوال که آیا برای فروش این کالاها برنامه‌ای وجود دارد، پاسخ داد: تاکنون معطل آیین‌نامه  بودیم و اکنون در آیین‌نامه به صراحت مطرح شده که عرضه کالای قاچاق به طور کلی ممنوع است. به نظر من نباید با این قضیه با احساس نگاه کرد. من معتقدم که ارسال بسیاری از این کالاها به کشور به قصد تامین رفاه نیست و انهدام آنها ضروری است.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران افزود: کاری که ما در زمینه انهدام این کالاها می‌کنیم در همه جای دنیا با کالاهای قاچاق‌ شده‌شان انجام می‌دهند و فرآیندی که ما طی می‌کنیم متفاوت از سایر نقاط دنیا نیست، بنابراین اکنون نیز به دنبال این هستیم که برای تعیین تکلیف سایر کالاهایی که در اختیار داریم و قاچاق آنها مسجل شده حکم نهایی را دریافت کنیم و برای انهدام‌ آنها اقدام کنیم.

منبع: ایسنا

نظرات
آخرین اخبار