کد خبر: 3698
تاریخ انتشار: 28 مرداد 1395 - 14:55
رایزن بازرگانی ایران در آفریقای جنوبی گفت: بر اساس آمارهای منتشره از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران در ۴ ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل صادرات کشورمان به آفریقای جنوبی ۷۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش فراتاب، مهرداد سیادت نسب اظهار داشت: در حالی که در 4 ماهه نخست سال 1394 صادرات ایران به آفریقای جنوبی 8 میلیون و 400 هزار دلار ثبت شد، در 4 ماهه نخست امسال این صادرات با رشد 70 درصدی به رقم 14 میلیون و 300 هزار دلار افزایش یافت.

وی افزود: مهمترین اقلام صادراتی ایران به آفریقای جنوبی محصولات پتروشیمی، قیر نفت، کاشی و سرامیک، خرما، ترانسفورماتور برق، انواع کف‌پوش‌ها و فرش دستبافت، پسته، روغن صنعتی، پودر و عصاره شیرین بیان بوده است.

سیادت نسب یادآور شد: ظرفیت‌های صادراتی ایران به آفریقای جنوبی بسیار بیشتر از ارقام فعلی است و باید با فراهم ساختن زیرساخت‌های تجارت بین دو کشور از قبیل روابط بانکی، خط کشتیرانی و پرواز مستقیم و همچنین بازاریابی محصولات ایرانی، به سرعت صادرات به این کشور را افزایش داد.

رایزن بازرگانی ایران در پرتوریا با اشاره به شرایط ایران در پسابرجام، اظهار امیدواری کرد: امید است در فضای پس از برجام و لغو تحریم‌ها در آینده نزدیک شاهد حضور شرکت‌های توانمند ایرانی در حوزه‌های مصالح ساختمانی از قبیل کاشی و سرامیک، سیمان، قیر، مواد غذایی، محصولات پتروشیمی، دارو و تجهیزات پزشکی و...  در آفریقای جنوبی باشیم.

به گفته سیادت‌نسب آفریقای جنوبی با حجم تجارت 200 میلیارد دلار، بزرگترین و پیشرفته‌ترین اقتصاد قاره آفریقا به شمار می‌رود که در گروه G20 و گروه بریکس نیز عضویت دارد. این کشور دروازه ورود به کشورهای آفریقایی زیر صحرا است که با داشتن زیرساخت‌های پیشرفته، از ظرفیت‌های فراوانی در بخش‌های صنعت، معدن، کشاورزی، گردشگری و تجارت برخوردار است و با توجه به روابط سیاسی دوستانه تهران ـ پرتوریا جهش در روابط تجاری دو جانبه مورد انتظار است.

منبع: تنسیم

نظرات
آخرین اخبار