موسم تغییر سیاست ناموفق آمریکا در سوریه! | فراتاب
کد خبر: 3672
تاریخ انتشار: 27 مرداد 1395 - 09:28
سی ان ان تحلیل کرد:
سی ان ان در گزارشش، واشنگتن را از درک این واقعیت ناتوان می بیند که جبهه النصره که تلاش می کند خود را تنها گروه قدرتمند علیه رژیم اسد نشان دهد، با اعلام برائت از القاعده درصدد است تا به سوری ها بگوید که امریکا و روسیه هنوز و با وجود جدایی آن ها از القاعده،

فراتاب- گروه بین الملل: سی ان ان در گزارشی از لزوم تغییر دیپلماسی امریکا در سوریه گفت. "حلب بخش کوچکی از بحران سوریه و سیاست شکست خورده امریکایی در این کشور جنگ زده است. دومین شهر بزرگ سوریه این روزها با هر جنایتی که تاکنون در جنگ سوریه رخ داده، تعریف می شود؛ خشونت فراگیر، محاصره، قحطی، افراط گرایی رو به رشد، رقابت های بین المللی و منطقه ای فلج کننده. در میانه این آشفتگی ها، واشنگتن یک ناظر و تا حدی یک مشارکت کننده در این وضعیت وخیم بوده است. روز پنج شنبه 15 پزشک باقی مانده در حلب در نامه ای به اوباما پیامی آشکار را ارسال کردند: ما شاهد تلاشی از جانب امریکا برای پایان دادن به قحطی و یا حتی استفاده از توانش برای تاثیر گذاری و ترغیب احزاب به منظور حمایت از غیر نظامیان نیستیم. بحران حقوق بشری در حلب با حملات هوایی روسیه و رژیم اسد که اغلب زیرساخت های شهری و خدمات زیربنایی را هدف قرار می دهند، ادامه دارد."
این گزارش در ادامه صرف نظر از صحت و سقم اذعان مسکو بر اقدامات مشترک نظامی امریکا و روسیه تنها چهار روز پس از انتشار نامه پزشکان حاضر در حلب، مسئولیت صدمات و تلفات ناشی از این مشارکت به ویژه علیه JFS ، موثرترین گروه مخالف رژیم اسد را، با کاخ سفید می داند.

سی ان ان، واشنگتن را از درک این واقعیت ناتوان می بیند که جبهه النصره که تلاش می کند خود را تنها گروه قدرتمند علیه رژیم اسد نشان دهد، با اعلام برائت از القاعده درصدد است تا به سوری ها بگوید که امریکا و روسیه هنوز و با وجود جداییشان از القاعده آن ها را مورد حمله قرار می دهند.
سی ان ان معتقد است: امریکا در تطبیق حرف و عمل شکست خورده است و زمانی که فاش شد درگیری ها و ناآرامی ها در سوریه و عراق به ظهور گروه داعش کمک کرده است، واشنگتن بلافاصله میان تهدیدات منبعث از جنگ سوریه و ارتباط آن با مبارزه علیه تروریسم جدایی قائل شد. در انتهای گزارش نویسنده از بی ثباتی سیاسی، حمایت همه جانبه از شورشیان، پیام های نامفهوم و عدم وجود رهبری بین المللی قدرتمند به عنوان عوامل دخیل در این جنگ نام برده که اجازه داده اند تا فضای مناسبی برای بازیگران بین المللی و منطقه ای برای تکه پاره کردن کشور به وجود آید.

 

نظرات
آخرین اخبار