کشمیر همچنان در بحران، پنج کشته و بیست زخمی | فراتاب
کد خبر: 3671
تاریخ انتشار: 27 مرداد 1395 - 09:35
ادامه درگیری ها در کشمیر:
تیراندازی نیروهای امنیتی در منطقه کشمیر تحت کنترل هند به معترضان پنج کشته و 20 زخمی برجای گذاشته است.

فراتاب- گروه بین الملل: در جریان تظاهرات روز سه‌شنبه در روستای رایپانتان در منطقه کشمیر چهار معترض به ضرب گلوله نیروهای پلیس هند جان باختند. یکی از معترضان در دم کشته شد و سه نفر دیگر به دلیل جراحات وارده جان باختند. گفته می‌شود تمامی این جان‌باختگان جوان بوده‌اند. در این روستا 12 معترض زخمی شده بودند که برای مداوا به بیمارستان منتقل شدند.
در همین حال یک منبع امنیتی به خبرگزاری فرانسه گفت: یک گروه گشتی (پلیس) به سوی معترضان تیراندازی کرد. چهار نفر کشته شدند.شاهدان عینی در روستای لارکیپورا واقع در جنوب کشمیر نیز اعلام کردند سربازان هندی یک معترض را در این روستا کشته‌اند. یک افسر ارشد پلیس در این منطقه خاطر نشان کرد نیروهای پلیس در درگیری‌ها در این روستا گلوله‌های جنگی شلیک کردند. به گفته وی، این تیراندازی‌ها هشت زخمی برجای گذاشت.
منطقه کشمیر در روز دوشنبه نیز عرصه درگیری میان سربازان هندی با معترضان و شبه‌نظامیان استقلال‌طلب بود. در این درگیری‌ها یک فرمانده پلیس، یک معترض و هفت شبه‌نظامی کشته شدند. از زمان تشدید تنش‌ها در کشمیر، بیش از 60 نفر – که بیشتر آنها مردان جوان بودند - کشته و هزاران نفر نیز زخمی شده‌اند. تنش‌ها در منطقه کشمیر هنگامی اوج گرفت که برهان وانی، یکی فرماندهان شبه‌نظامیان استقلال‌طلب، در درگیری با سربازان هندی کشته شد. مسئولان هندی در واکنش به افزایش تنش‌ها در کشمیر از 19 تیر در این منطقه مقررات منع آمد و شد اعلام کرده‌اند.
منبع: رویترز

 

نظرات
آخرین اخبار