ایران همکاری های مستشاری را با عراق و سوریه ادامه می دهد | فراتاب
کد خبر: 3670
تاریخ انتشار: 26 مرداد 1395 - 18:30
شمخانی در دیدار با مشاور امنیت ملی نخست وزیر عراق مطرح کرد:
شمخانی گفت: جمهوری اسلامی ایران همکاری گسترده مستشاری و کمک رسانی خود به دولت های عراق و سوریه را تا رفع کامل خطرفتنه های تروریستی از منطقه ادامه خواهد داد.

به گزارش فراتاب به نقل از روابط عمومی شورای عالی امنیت ملی، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در دیدار با «فالح فیاض» مشاور امنیت ملی نخست وزیر عراق گفت: جمهوری اسلامی ایران همکاری گسترده مستشاری و کمک رسانی خود به دولت های عراق و سوریه را تا رفع کامل خطرفتنه های تروریستی از منطقه ادامه خواهد داد.

 

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در این دیدار فرصت های گسترده همکاری میان ایران و عراق و مراودات تمدنی را پیوند دهنده دو ملت دانست و تاکید کرد: موفقیت های مستمر ارتش و نیروهای مردمی عراق در مقابله با تروریسم تکفیری و بهبود قابل ملاحظه شرایط امنیتی در این کشور زمینه های ایجاد جهش در مناسبات اقتصادی و تجاری میان تهران و بغداد به عنوان دو شریک راهبردی را فراهم کرده است.
شمخانی با اشاره به ضرورت تسریع دراجرایی شدن فعالیت کمیته مشترک هماهنگی برای اجرای معاهده مرزی میان ایران و عراق اظهار داشت: فعال بودن این کمیته و حل وفصل مسایل موجود می تواند نقش موثری در شکوفایی اقتصادی در مناطق مرزی دو کشور و توسعه مناسبات تجاری مرزی میان ایران و عراق داشته باشد.
وی پیروزی های مستمر ارتش و نیروهای مردمی عراق در مبارزه بی امان با تروریبسم تکفیری را حاصل توجه به ظرفیتهای بومی برای برقرار امنیت و ثبات در این کشور عنوان کرد و اظهار داشت: عراق متحد و یکپارچه به زودی به جایگاه واقعی خود در عرصه های سیاسی، اقتصادی و امنیتی در سطح منطقه ای و بین المللی باز می گردد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تبیین طراحی دشمنان برای تجزیه وتضعیف کشورهای اسلامی خاطر نشان کرد: حمایت از تفکرات افراطی وتروریسم تکفیری، طراحی و اجرای کودتا و دامن زدن به اختلافات داخلی در کشورهای اسلامی رئوس برنامه های اصلی نظام سلطه برای ضربه زدن به اقتدار جهان اسلام است.
شمخانی با اشاره به بهره گیری نظام سلطه از ابزار آتش بس برای خارج کردن گروههای تروریستی از تنگنا و بن بست افزود: در طول سالهای اخیر و در مقاطعی که تروریست ها با پذیرش شکست، مجبور به عقب نشینی می شوند بلافاصله برخی کشورهای غربی پیشنهاد آتش بس و توقف حملات می دهند و در مقابل در زمان قتل و عام مردم توسط همین گروه ها سکوت اختیار می کنند.
شمخانی گفت: متاسفانه برخی کشورهای منطقه ای نیز، همگام با دشمنان قسم خورده کشورهای اسلامی، ضمن حرکت در خلاف جریان جهانی همکاری با جمهوری اسلامی ایران به ویژه پس از برجام تنها به بدنبال برافروختن آتش اختلافات فرقه ای و مذهبی هستند

عراق نسبت به دخالت منفی برخی سفارت خانه های خارجی حساس است
«فالح فیاض» مشاور امنیت ملی عراق نیز در این ملاقات ضمن ارائه گزارشی از آخرین تحولات عراق و اقدامات میدانی از مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از این کشور در جنگ علیه داعش قدردانی کرد.
مشاور امنیت ملی عراق گفت؛ عراق نسبت به اقدامات مغایر امنیت و دخالت های منفی برخی کشورها و سفارت خانه های آن ها حساس است و با هر تلاشی که در مسیر توسعه ناامنی و یا تجزیه عراق باشد قاطعانه مقابله خواهد کرد.
گفتنی است ملاقات مشاور امنیت ملی نخست وزیر عراق با شمخانی، سومین دیدار مسئولان عالی عراق با دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان طی 10 روز گذشته می باشد.
دو طرف در این دیدار پیرامون مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه ای گفت و گو کردند.

نظرات
آخرین اخبار