کد خبر: 3666
تاریخ انتشار: 28 مرداد 1395 - 11:00
چین خواهان روابط نظامی نزدیک با سوریه شد
رسانه های دولتی چین روز سه شنبه در جریان دیدار مقام ارشد چینی از سوریه اعلام کردند چین خواهان روابط نزدیک تر نظامی با سوریه است.

فراتاب- گروه بین الملل: رسانه های دولتی چین روز سه شنبه در جریان دیدار مقام ارشد چینی از سوریه اعلام کردند چین خواهان روابط نزدیک تر نظامی با سوریه است. با توجه به نقش منطقه در تامین سوخت جهان، چین دیپلماسی خاورمیانه ای خود را نادیده گرفته و عرصه را به شورای امنیت سازمان ملل و اعضای آن مانند امریکا، انگلیس، فرانسه و روسیه واگذار کرده است.
چین اکنون در تلاش است تا هر چه بیش تر از طریق فرستادن نمایندگانی در راستای یافتن راه حل دیپلماتیک برای اتمام خشونت ها در سوریه در این ماجرا دخیل شود.
بر اساس اعلام خبرگزاری های دولتی چین، رئیس کمیته نظامی مرکزی بخش اتحادهای نظامی بین المللی چین، گو آن با وزیر دفاع سوریه، فهد جسیم دیدار کرد. گوآن گفت:" چین بر ایفای نقشی مثبت برای یافتن راه حلی دیپلماتیک در بحران سوریه مصر است. ارتش چین و سوریه از دیرباز روابط دوستانه ای با یک دیگر داشتند و نیروهای نظامی چین امیدوارند مبادلات و معاهدات مستحکمی با نیروهای نظامی سوریه داشته باشند."
خبرگزاری شین هوا گفت هر دو طرف بر توافق در خصوص کمک های بشر دوستانه نیروهای نظامی چین و آموزش نظامیان سوری بدون ذکر جزئیات تاکید کردند. این خبرگزاری هم چنین از ملاقات گوآن در دمشق با یک ژنرال روسی بدون اعلام جزئیات خبر داد.
اگر چه چین تاکنون تمایلی به مداخله نظامی در سوریه نداشت، نقش نظامی روسیه در جنگ سوریه در ماه آوریل را قابل تمجید دانسته بود.
چین نگرانی های امنیتی خاص خود را در خصوص خشونت های جاری در منطقه دارد. این نگرانی های شامل اویغورهای مسلمان منطقه سین کیانگ در غرب چین می شود که از طرق غیر قانونی و از مسیر ترکیه و آسیای جنوب شرقی برای پیوستن به گروه های نظامی در عراق و سوریه سفر می کنند.
منبع: رویترز

نظرات
آخرین اخبار