تبادل ظرفیت و امکانات روسیه و ایران | فراتاب
کد خبر: 3664
تاریخ انتشار: 27 مرداد 1395 - 11:10
واکنش دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به خبر استقرار بمب افکن های روسیه در پایگاه هوایی همدان:
دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در واکنش به خبر استقرار بمب‌افکن‌های روسیه در پایگاه هوایی همدان گفت تهران و مسکو برای مبارزه با تروریسم تبادل ظرفیت و امکانات دارند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در واکنش به خبر استقرار بمب‌افکن‌های روسیه در پایگاه هوایی همدان گفت تهران و مسکو برای مبارزه با تروریسم تبادل ظرفیت و امکانات دارند.
فراتاب- گروه سیاسی: علی شمخانی روز سه‌شنبه بدون تایید یا تکذیب خبر فوق گفت: همکاری‌های تهران- مسکو برای مبارزه با تروریسم در سوریه راهبردی است و ما در این زمینه تبادل ظرفیت و امکانات داریم.
وزارت دفاع روسیه روز سه‎‏شنبه در بیانیه ای که در رسانه های روسی منتشر شد اعلام کرد هواپیماهای نظامی این کشور با پرواز از فرودگاه نظامی همدان، مواضع داعش را در سوریه بمباران کردند. در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است :شانزدهم آگوست سال 2016 (26 مرداد 1395) بمب‌افکن‌های دوربُرد تو-22 ام 3 و بمب افکن‌های تهاجمی سوخوی-34، با پرواز از فرودگاه نظامی همدان (جمهوری اسلامی ایران) مواضع گروه‌‎های تروریستی داعش و جبهه النصره را در استان‏های حلب ، دیرالزور و ادلب (در سوریه) بمباران کردند. در این بیانیه آمده است که در این حملات به مراکز گروه های تروریستی آسیب های زیادی وارد شد. بنا بر این گزارش پیشتر روسیه برای حمله موشکی به مواضع داعش و دیگر گروه های تروریستی در سوریه از حریم هوایی ایران و عراق استفاده کرده است.
قبل از این برخی سایت های خبری روسی گفته بودند که جنگنده های روسی وارد فرودگاه همدان ایران شده اند. هدف این جنگنده ها، حمله به اهدافی در سوریه اعلام شده است. هنوز خبری درباره تعداد هواپیماهای روسی مستقر در پایگاه همدان منتشر نشده است، اما برخی خبرگزاری‌ها مدعی شده بودند که به تصاویری دست یافته اند که چندین فروند هواپیماهای روسی را در این پایگاه نظامی نشان می‌دهد.
در همین حال اسپوتنیک به نقل از سناتور ویکتور ازرو نوشت مجلس علیای پارلمان روسیه آمادگی دارد موافقتنامه اعزام و استقرار گروه نیروهای هوایی روسیه را برای استقرار در پایگاه نظامی همدان به امضا رساند. هفته گذشته ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه توافق به دست آمده با دولت دمشق مبنی بر صدور مجوز استقرار یک گروه نیروی هوایی روسیه در سوریه برای یک دوره نامشخص را تقدیم مجلس دومای روسیه کرد.
شمخانی در ادامه تصریح کرد: با همکاری‌های سازنده و گسترده میان ایران، روسیه، سوریه و جبهه مقاومت، شرایط برای تروریست‎ها بسیار دشوار شده و این روند با آغاز عملیات جدید و گسترده تا نابودی کامل آن‎ها ادامه خواهد داشت.
شمخانی همچنین با اشاره به تغییر نام اخیر گروه تروریستی جبهه النصره، وابسته به القاعده در سوریه، تأکید کرد: آتش‏‌بس با گروه هایی که هویت مشخصی ندارند و دائم برای فرار از قرار گرفتن در فهرست تروریست‌ها، نام های جدید برای خود انتخاب کرده و به هیچ تعهدی پایبند نیستند، بی‌معنا است.
دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران همچنین گفت: جلوگیری از اقدام معارضان در سوء‌‎استفاده از شهروندان به عنوان سپر انسانی باید به عنوان رویکردی غیرقابل اجتناب در ضربه زدن به گروه‌های تروریستی مورد توجه قرار گیرد.
شمخانی اظهار داشت: در دیدارهای مختلف به مسئولان کشورهای غربی اعلام کرده‏‌ایم که حمایت آن‏ها از مسلحین در سوریه هزینه خواهد داشت و این عناصر آموزش دیده به کشورهای مبدأ خود بازگشته و موجب شکل گیری ناامنی و بی ثباتی می‌شوند. وی افزود: اکنون نیز به کشورهای حامی معارضان، اشرار و تروریست‎‏ها در مرزهای شرقی و غربی کشورمان همین موضوع را یادآور شده و در خصوص تبعات پیگیری این مسیر به آنان هشدار می‌دهیم.


منبع: پرس تی وی

 

نظرات
آخرین اخبار