ترامپ خواستار رد صلاحیت تد کروز شد | فراتاب
کد خبر: 365
تاریخ انتشار: 4 اسفند 1394 - 21:05
مذهب در متن رقابت های جمهوری خواهان
تد کروز،سخنگوی خود را به خاطر به اشتراک گذاشتن یک یادداشت و ویدئو به روی صفحۀ فیسبوک خود که در آن اعتقاد مارکو روبیو به کاتولیسم را زیر سوال برده بود، از کار برکنار کرد

به گزارش فراتاب به نقل از یورونیور، بحث مذهب طی روزهای اخیر در مرکز کارزار نامزدهای جمهوریخواهان قرار گرفته است. انتخابات درون حزبی جمهوریخواهان در ایالت نوادا روز سه شنبه، بیست سوم فوریه برگزار می شود.

تد کروز، یکی از این نامزدها که در رقابت با مارکو روبیو و دونالد ترامپ است، یکروز پیش از این انتخابات سخنگوی خود را به خاطر به اشتراک گذاشتن یک یادداشت و ویدئو به روی صفحۀ فیسبوک خود که در آن اعتقاد مارکو روبیو به کاتولیسم را زیر سوال برده بود، از کار برکنار کرد. در این یادداشت که توسط دانشجویان دانشگاه پنسیلوانیا نوشته شده، به گفت و گوی مارکو روبیو و یکی از اعضای کارزار تدکروز پرداخته شده که در آن با اشاره به انجیل می گوید پاسخ های زیادی در کتاب مقدس کاتولیک ها وجود ندارد.

مارکو روبیو ۴۴ ساله که فردی بسیار مذهبی است، این اقدام رقیب را «شدیدترین حملۀ تاکتیکی» از سوی تد کروز علیه خود دانسته است. وی همچنین تاکید کرده است که این یادداشت و ویدئوی منتشر شده واقعیت را انعکاس نداده و این کاندیدای جمهوریخواهان به مخاطب خود گفته است برای تمام سوالات بشریت در کتاب انجیل پاسخی وجود دارد.

دونالد ترامپ، دیگر نامزد جمهوریخواهان که توانسته بود نتیجۀ انتخابات مقدماتی در نیوهمپشایر را از آن خود کند نیز به این رفتار تد کروز واکنش نشان داده و به روی صفحۀ توییتر خود او را «دیوانه» خطاب کرده است. دونالد ترامپ خواستار کنار گذاشتن تد کروز از این رقابت ها شده و گفته است“« تد کروز باید رد صلاحیت شود.»

پیش از این نیز پاپ فرانسیس، در راه بازگشت از مکزیک به رم ،در جمع خبرنگاران، ترامپ را بخاطر اظهار نظرهای نژادپرستانه و غیر سازنده اش به مسیحی نبودن متهم کرد بود.دونالد ترامپ نیز در پاسخ اظهاراتی عنوان کرد که برای یک رهبر مذهبی، زیر سوال بردن اعتقادات یک فرد ننگ آور است، من به مسیحی بودنم افتخار می کنم و بعنوان رییس جمهوری آمریکا اجازه نمی دهم مثل حالا، مسیحیت مرتبا مورد حمله و تضعیف قرار گیرد. وی اضافه کرد، هیچ رهبری، بخصوص یک رهبر مذهبی، حق زیر سوال بردن مذهب و اعتقادات فرد دیگری را ندارد.

نظرات
آخرین اخبار