عراق برقله افزایش تولید نفت اوپک تکیه زد | فراتاب
کد خبر: 3641
تاریخ انتشار: 24 مرداد 1395 - 18:05
علی رغم جنگ داخلی
مطابق آمار اوپک: تولید نفت عراق در ماه ژوئیه (تیر/ مرداد) سال 2016 با افزایش ٧٥ هزار بشکه ای در روز، بیشترین افزایش تولید را در میان کشورهای عضو اوپک به خود اختصاص داد.

 فراتاب-گروه اقتصادی: به گزارش وزارت نفت، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در گزارش ماهانه بازار نفت که در ماه اوت (مرداد/ شهریور) سال ٢٠١٦ میلادی منتشر شد، اعلام کرد: میانگین قیمت نفت خام سبک بصره عراق در ماه ژوئیه (تیر/ مرداد) سال جاری میلادی سه دلار و ٢٦ سنت نسبت به پیش از آن کاهش قیمت داشته است.میزان تولید روزانه نفت عراق در ماه ژوئیه به چهار میلیون و ٣٢٠ هزار بشکه رسید، حال آن که این میزان در ماه قبل از آن (ژوئن- خرداد/ تیر) چهار میلیون و ٢٤٥ هزار بشکه بوده که با ٧٥ هزار بشکه افزایش، بیشترین رشد تولید را بین کشورهای اوپکی نشان داد.
برپایه این گزارش، میانگین قیمت نفت خام سنگین ایران در دوره یاد شده، ٤١ دلار و ٣٧ سنت برای هر بشکه بوده است.
این گزارش می افزاید: اوپک نیز پیشتر به نقل از منابع دیگر اعلام کرده بود که میزان تولید روزانه نفت عراق در ماه ژوئیه به چهار میلیون و ٣٢٠ هزار بشکه رسید، حال آن که این میزان در ماه قبل از آن (ژوئن- خرداد/ تیر) چهار میلیون و ٢٤٥ هزار بشکه بوده که با ٧٥ هزار بشکه افزایش، بیشترین رشد تولید را بین کشورهای اوپکی نشان داد.
برپایه این گزارش، پس از عراق، عربستان با ٣٠ هزار بشکه افزایش در تولید روزانه خود درماه ژوئیه نسبت به ماه پیش از آن، در سکوی دوم رشد تولید روزانه نفت کشورهای اوپک قرار گرفت.
تقاضای جهانی نفت در سه ماه نخست سال جاری میلادی ٩٣ میلیون و ١٦٠ هزار بشکه در روز و در سه ماه دوم ٩٣ میلیون و ٤٤٠ هزار بشکه در روز بوده و پیش بینی می شود که این میزان برای سه ماه سوم به ٩٥ میلیون و ٢٢٠ هزار بشکه برسد.
به گزارش ایرنا، پیشتر مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت با بیان اینکه ایران ٨٠ درصد سهم خود را از بازار نفت پس گرفته است، گفته بود، هدف صادرات نفت ما چهار میلیون بشکه در روز است و برای رسیدن به آن برنامه داریم و منتظر شرایط مناسب هستیم.

منبع: ایرنا

نظرات
آخرین اخبار