استفاده داعش از مین‌های آلمان نازی به عنوان سلاح | فراتاب
کد خبر: 3601
تاریخ انتشار: 22 مرداد 1395 - 03:50
مجله نیوزویک گزارش داد:
گروه‌های تروریستی فعال در مصر با بازیابی مین‌ها و بمب‌های باقی‌مانده از ارتش آلمان در جنگ جهانی دوم در مناطق صحرایی، از آنها در عملیات تروریستی استفاده می کنند. 

فراتاب-گروه بین الملل:گروه‌های تروریستی فعال در مصر با بازیابی مین‌ها و بمب‌های باقی‌مانده از ارتش آلمان در جنگ جهانی دوم در مناطق صحرایی، از آنها در عملیات تروریستی استفاده می کنند. به گزارش وب سایت مجله «نیوزویک»، داعش و دیگر گروه‌های تروریستی عملیات بازیابی این مواد منفجره – که بخش اعظم آن متعلق به آلمان نازی بوده است - آغاز کرده‌اند.

مقام‌های نظامی و دولتی در قاهره اعلام کردند داعش و دیگر گروه‌های تروریستی عملیات کشف مین‌های قدیمی را از مدت ها پیش آغاز کرده و از آنها برای ساخت بمب استفاده کرده‌اند. فتحی الشاذلی، سفیر پیشین مصر در عربستان سعودی، به نیوز ویک گفت: «ارتش دست‌کم 10 گزارش درباره استفاده تروریست‌ها از مین‌های کهنه برای ما ارسال کرده است.»

وی با اشاره به اینکه استفاده از این مین‌های قدیمی از سال 2004 آغاز شد، خاطر نشان کرد گروه‌های افراطی در آن سال با استفاده از اجزای این مین‌ها هفت بمب ساختند و با حمله به منطقه طابا در شبه‌جزیره سینا 34 غیرنظامی را کشتند.

این در حالیست که گروهی از عناصر افراطی در ماه مارس 2016 با استفاده از مواد منفجره مین‌های جنگ جهانی دوم به کاروان ارتش مصر حمله کردند. در این حمله پنج سرباز مصری کشته شدند. مقام‌های مصری برای رفع این تهدید در حال از بین بردن این مین‌ها هستند. بنا بر این گزارش، از سال 1981 تا کنون بیش از سه میلیون مین پاکسازی شده است. دولت قاهره نیز اعلام کرده است مابقی این مین‌ها را طی سه سال آینده پاکسازی خواهد کرد. 

آلمان نازی این مین‌ها را طی سال‌های 1940 تا 1943 در جنگ العلمین با بریتانیا و هم‌پیمانان آن از جمله مصر برای تصاحب منطقه شمال آفریقا کار گذاشت. گفته می‌شود حدود 20 درصد از کل مین‌های جهان در مصر کار گذاشته شده‌اند. برآوردها حاکی از آن است که در منطقه‌ای به وسعت بیش از 40 هزار کیلومتر مربع در مصر حدود 23 میلیون مین کارگذاشته بود. 

 

منبع:پرس تی وی

 

نظرات
آخرین اخبار