اخراج سریع پناهجویان مجرم | فراتاب
کد خبر: 3598
تاریخ انتشار: 22 مرداد 1395 - 02:50
طرح وزیر کشور آلمان برای مقابله با تروریسم
دولت آلمان با هدف مقابله با افزایش حملات تروریستی در این کشور، مقررات امنیتی جدیدی از جمله سلب تابعیت اعضای آلمانی وابسته به این گروهها پیشنهاد داده است.

فراتاب-گروه بین الملل: به موجب طرح‌ پیشنهادی توماس دمزیر، وزیر کشور آلمان، پناهجویان مجرم باید سریعتر اخراج شوند و بر تعداد ماموران پلیس مستقر در سراسر این کشور برای مقابله با حملات تروریستی افزوده شود.

دمزیر روز پنج شنبه در برلین گفت: «آلمانی‌هایی که در خارج از کشور برای گروه‌های تروریستی می‌جنگند و دارای تابعیت (کشور) دیگری هم هستند، باید تابعیت آلمانی آنها لغو شود.»

این مقام آلمانی افزود از مدت زمان اقامت خارجی‌هایی که قرار است از آلمان اخراج شوند، باید کاسته شود.

وی همچنین بر «برخورد جدی» با خارجی‌هایی که در آلمان هویت جعلی از خود ارائه می‌دهند، تاکید کرد.

بر اساس برآوردهای دستگاه‌های اطلاعاتی آلمان، حدود 820 آلمانی برای پیوستن به گروه‌های تروریستی راهی عراق و سوریه شده‌اند.

در حالی که گفته می‌شود حدود یک سوم از این عده به آلمان بازگشته‌اند، نگرانی‌ها درباره تهدیدات ناشی از بازگشت این عده به اروپا شدت گرفته است. 

این بسته امنیتی باید به تایید حزب ائتلافی آلمان رسیده و در پارلمان این کشور نیز تصویب شود.

با وجود این، موضوع لغو تابعیت شهروندان آلمانی شاید با مخالفت‌هایی روبرو شود؛ ولکر بک، نماینده حزب سبز آلمان، این پیشنهاد را محکوم و آن را یک اقدام سیاسی «ناامید کننده» خوانده است.

پیشنهاد لغو تابعیت در حالی مطرح شد که فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه، بعد از حملات تروریستی سال گذشته در پاریس خواهان لغو تابعیت فرانسوی تروریست‌ها شده بود.

موضع سرسختانه آلمان ناشی از دو حمله ماه ژوئیه پناهجویان در ایالت بایرن در جنوب آلمان است.

یک پناهجوی 17 ساله در ایستگاه قطار شهر وورتسبورگ پنج نفر را با استفاده از تبر زخمی کرد. در شهر آنسباخ نیز یک پناهجوی سوری با منفجر کردن کمربند انتحاری خود 15 نفر را زخمی کرد.

 

منبع:پرس تی وی

 

نظرات
آخرین اخبار