کد خبر: 3591
تاریخ انتشار: 22 مرداد 1395 - 01:45
نامه پزشکان باقی مانده در حلب:
15 پزشک از 35 پزشک باقی مانده در بخش شرقی حلب که هم چنان در کنترل شورشیان است در نامه ای به باراک اوباما از وی خواسته اند تا به یاری 250000 غیر نظامی در آنجا بروند. آن ها خواستار اعلام منطقه پرواز ممنوع در آسمان این شهر شدند تا مانع حملات هوایی شود.

فراتاب- گروه بین الملل: 15 پزشک از 35 پزشک باقی مانده در بخش شرقی حلب که هم چنان در کنترل شورشیان است در نامه ای به باراک اوباما از وی خواسته اند تا به یاری 250000 غیر نظامی در آنجا بروند. آن ها خواستار اعلام منطقه پرواز ممنوع در آسمان این شهر شدند تا مانع حملات هوایی شود. این پزشکان هشدار داده اند که در صورت استمرار حملات هوایی ظرف یک ماه همگی آن ها کشته خواهند شد.
نامه این پزشکان همزمان با اعلام روسیه مبنی بر قطع عملیات در منطقه شرقی حلب به مدت سه ساعت و طرح های منتشر شده بریتانیا در مقر سازمان ملل در نیویورک برای برقراری آتش بس که طی آن کمک های بشر دوستانه توسط بازیگران بی طرف صورت بگیرد و نه نظامیان سوری و روسی، مطرح شد.
وزیر دفاع روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که از پنجشنبه روزانه به مدت سه ساعت عملیات نظامی خود در حلب را متوقف خواهد ساخت . وی در ادامه گفت این تصمیم برای ایجاد فرصت در راستای کمک های بشر دوستانه به مردم تحت محاصره حلب اجرا خواهد شد. سرگئی رودسکی این فرصت سه ساعته را بین 10 صبح تا یک ظهر اعلام کرد.
با این حال سازمان ملل این وقفه سه ساعته در حملات هوایی را برای کمک رسانی به افراد محاصره شده کافی ندانست و خواستار تعلیقی 48 ساعته در حملات شد.
منیع: گاردین

نظرات
آخرین اخبار