بازجویی محدود از آسانژ در داخل سفارت اکوادور | فراتاب
کد خبر: 3590
تاریخ انتشار: 21 مرداد 1395 - 18:05
دولت سوئد همچنان پیگیر پرونده اتهامی تعرض به دو زن توسط موسس ویکی لیکس:
چهار سال پس از موافقت سفارت اکوادور در لندن با درخواست پناهندگی آسانژ بنیان گذار ویکی لیکس این امکان برای سوئد فراهم شد تا شانس باز جویی از وی را داشته باشد. وزارت خارجه اکوادور گفت که به مقامات سوئدی پیشنهاد شده در داخل سفارت اکوادور در لندن با آسانژ ملا

فراتاب- گروه بین الملل: چهار سال پس از موافقت سفارت اکوادور در لندن با درخواست پناهندگی آسانژ پایه گذار ویکی لیکس این امکان برای سوئد فراهم شد تا شانس باز جویی از وی را داشته باشد. وزارت خارجه اکوادور گفت که به مقامات سوئدی پیشنهاد شده در داخل سفارت اکوادور در لندن با آسانژ ملاقات و گفتگو کنند. مقامات سوئدی از این پیشنهاد استقبال و آن را گامی مثبت تلقی کردند.
دادستانی سوئد در تلاش است ازآسانژ در ارتباط با پرونده اتهامی علیه او در آن کشور تحقیقات به عمل آورد. این پرونده به اتهام تجاوز جنسی مربوط می شود که بر اساس شکایات دو زن تشکیل شده است.
در ژوئن 2012 در حالی که تلاش جولیان آسانژ برای جلوگیری از استرداد از بریتانیا به سوئد به نتیجه ای نرسیده بود و قرار بود حکم دادگاه برای استرداد وی به اجرا گذاشته شود او با هدف جلوگیری از بازداشت و بازگردانده شدن به سوئد به سفارت خانه اکوادور در لندن مراجعه و از آن سفارت در خواست پناهندگی کرد. از آن زمان تاکنون وی در داخل سفارت اکوادور در لندن به سر می برد. سال پیش آسانژ موافقتش را با بازجویی سوئدی ها در سفارت اکوادور اعلام کرده بود.
منبع: سی ان ان

نظرات
آخرین اخبار