کد خبر: 3588
تاریخ انتشار: 21 مرداد 1395 - 16:21
ترامپ:
دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات امریکا می‌گوید باراک اوباما، رییس جمهور و هیلاری کلینتون، وزیر خارجه سابق امریکا گروه تروریستی داعش را در منطقه خاورمیانه بنیان نهادند.

فراتاب- گروه بین الملل: دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات امریکا می‌گوید باراک اوباما، رییس جمهور و هیلاری کلینتون، وزیر خارجه سابق امریکا گروه تروریستی داعش را در منطقه خاورمیانه بنیان نهادند.
ترامپ روز چهارشنبه در سخنانی در جمع طرفدارانش در یک راهپیمایی در فلوریدا گفت داعش به رییس جمهور اوباما احترام می‌گذارد. وی اوباما را متهم به بنیان گذاری داعش کرده و گفت:" وی پایه گذار داعش است. من می‌خواهم بگویم که هیلاری کلینتون دغل‌باز هم یکی بنیانگذاران داعش است."
وی در ادامه از تصمیم اوباما برای خارج کردن نیروهای نظامی امریکا از عراق و ایجاد فرصت برای تروریست‌های داعش انتقاد کرد. ترامپ تأکید کرد: "ما هرگز نباید به این شیوه‌ای که از عراق خارج شدیم تصمیم به بیرون آمدن از عراق می گرفتیم. ما به جای اینکه به برخی از نیروهای کوچک پشت سرمان اجازه دهیم که احتمالا بتوانند آن را تحت کنترل بگیرند از این کشور خارج شدیم".
مایک پنس، نامزد معاونت ریاست جمهوری ترامپ نیز هفته گذشته در بیانیه‌ای گفته بود سیاست‌های اوباما و کلینتون به ایجاد داعش منجر شد.
منبع: گاردین

نظرات
آخرین اخبار