کد خبر: 3587
تاریخ انتشار: 21 مرداد 1395 - 17:30
پنتاگون ادعا کرد
یک افسر ارشد امریکا گفت شمار نیروهای نظامی داعش در سوریه و عراق کاهش یافته و به کمتر از 15000 نفر رسیده است. وی در ادامه گفت این کاهش هم در شمار نیروها و هم در کیفیت نیروهای داعش به وجود آمده است.

فراتاب- گروه بین الملل: یک افسر ارشد امریکا گفت شمار نیروهای نظامی داعش در سوریه و عراق کاهش یافته و به کمتر از 15000 نفر رسیده است. وی در ادامه گفت این کاهش هم در شمار نیروها و هم در کیفیت نیروهای داعش به وجود آمده است. آمارهای قبلی نیروهای داعش را بین 19000تا 25000 نفر تخمین می زدند در حالی که مقامات امریکایی میزان این نیروها را در حال حاضر بین 15000 تا 20000 نفر می دانند.
در حالیکه شنیده ها حاکی از ترمیم همه عرصه ها در داعش است، امریکا معتقد است که در هر دو جبهه عراق و سوریه موفقیت ها از آن نیروهای محلی است و سیل مهاجرت جنگجویان به سوریه و عراق کاهش یافته است و بسیاری از مردم به دلیل فشارهای موجود و علی رغم میل خود در این گروه فعالیت می کنند.
یکی از مقامات پنتاگون گفت موفقیت های اخیر در سوریه و عراق به معنای نقطه پایانی بر جریان داعش نیست؛ بلکه اقدامات تروریستی نظیر آن چه در بغداد رخ داد دور از انتظار نیست.
منبع: گاردین

نظرات
آخرین اخبار