کد خبر: 3586
تاریخ انتشار: 21 مرداد 1395 - 17:00
پلیس لس آنجلس یک نوجوان 14 ساله را کشت
پلیس لس آنجلس روز چهارشنبه گفت که نوجوان 14 ساله ای که به افسران پلیس شلیک کرده بود را کشت. براساس گزارش پلیس امریکا، واحد ضدخرابکاری پلیس در ساعت 17:35 روز سه‌شنبه در پی یک تماس تلفنی عازم یک محله در شرق لس‌آنجلس شد.


فراتاب- گروه بین الملل: پلیس لس آنجلس روز چهارشنبه گفت که نوجوان 14 ساله ای که به افسران پلیس شلیک کرده بود را کشت. براساس گزارش پلیس امریکا، واحد ضدخرابکاری پلیس در ساعت 17:35 روز سه‌شنبه در پی یک تماس تلفنی عازم یک محله در شرق لس‌آنجلس شد. در گزارش پلیس آمده است که در جریان این عملیات افسران با دو نوجوان روبرو شدند که یکی از آن‎ها اقدام به فرار ‎کرد. دو افسر وی را تعقیب و در نهایت به او شلیک کردند.
معاون رئیس پلیس لس‌آنجلس در یک نشست خبری دربار این حادثه گفت: «به گفت یک شاهد عینی که مظنون را در حال فرار از دست ماموران دیده، این نوجوان با یک تفنگ به سمت افسران شلیک کرده است».
پزشکی قانونی لس‌آنجلس، نوجوان مقتول را جسی جیمز رومرو معرفی و اعلام کرد وی در صحن وقوع حادثه جان خود را از دست داده است. پلیس امریکا نوجوان دیگری را که همراه جسی بود، اما اقدام به فرار نکرد، دستگیر کرد. این نوجوان پس از بازجویی، آزاد شد.
شبک خبری سی.ان.ان امریکا در گزارشی اعلام کرد پلیس تفنگی را در کنار جسد جسی یافته است، اما تحقیقات دربار این‌که آیا وی حقیقتاً از آن استفاده کرده است یا خیر، ادامه دارد. معاون رئیس پلیس لس‌آنجلس با تأکید بر این‌که تحقیقات درباره این پرونده ادامه خواهد یافت، گفت عملیات پلیس مربوط به کشف باندهای تبهکاری بوده است، اما نگفت مقتول عضو یکی از این گروه‌ها بوده است.
در همین حال خانواد این نوجوان نسبت به عملکرد خشونت‌آمیز نیروهای پلیس ابراز انزجار کردند. مادر مقتول در گفت‌وگو با سی.ان.ان گفت فرزندش «پسر خوبی» بوده و نمی‌داند چرا پلیس به قصد کشت به وی شلیک کرده‎ است.
اخیراً به دلیل افزایش اقدامات خشونت‌بار پلیس و مرگ چندین رنگین‌پوست در امریکا به دست پلیس، تظاهرات و تجمعات اعتراض‌آمیز در سراسر ایالات متحده افزایش یافته است. درگیری‌های اخیر از تاریخ 15 تیر ماه پس از آن بالا گرفت که دو مأمور پلیس سفید پوست در شهر باتون روژ در ایالت لوئیزیانا به یک مظنون سیاه‌پوست که اسلحه‌ای در دست نداشت، 6 بار شلیک کردند. انتشار ویدئویی از این حادث تلخ، موج تازه‌ای از اعتراضات علیه رفتار خشونت‌بار و نژادپرستان پلیس امریکا به راه انداخت.
منبع: سی ان ان

 

نظرات
آخرین اخبار