روس‌ها و ایرانی‌ها را در سوریه مخفیانه بکشید | فراتاب
کد خبر: 3574
تاریخ انتشار: 21 مرداد 1395 - 15:25
راشتاتودی به نقل از یک مقام امنیتی آمریکایی افشا کرد:
مایکل مورل، معاون رئیس سابق سیا که از کلینتون حمایت می‌کند گفت: روس‌ها و ایرانی‌ها در سوریه باید مخفیانه کشته شوند تا بهای کارشان را بپردازند.

به گزارش گروه بین‌الملل فراتاب،  خبرگزاری راشاتودی گزارش کرد که مایکل مورل، از مقام‌های ارشد سازمان سیا که دو بار به عنوان معاون این سازمان خدمت کرده و در دورانی که هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه بود، با او کار کرده است، در برنامه چارلی رز شبکه پی‌بی‌اس گفت: «ایران و روسیه باید بهای سنگینی در سوریه پرداخت کنند.»

مورل مدعی شد: «زمانی که در عراق بودیم، ایرانی‌ها به شبه‌نظامیان (نیروهای مردمی) شیعه که سربازان آمریکایی را می‌کشتند، سلاح می‌دادند. ایرانی‌ها ما را مجبور کردند که بهایی بپردازیم. لازم است که ایرانی‌ها را مجبور کنیم که بهای کارشان را در سوریه بپردازند. باید اطمینان حاصل کنیم که روس‌ها در سوریه بهای کارشان را می‌دهند.»

او در پاسخ به اینکه آیا منظورش کشتن روس‌ها و ایرانی‌هاست، کاملا موافقت کرد و گفت: «مخفیانه. نیازی نیست در پنتاگون بایستید و به جهان بگویید که این کار را کرده‌اید، اما لازم است کاری کنید که در تهران و مسکو این را بدانند.»

مورل با اشاره به شورشیان تحت حمایت آمریکا گفت، واشنگتن در اقدامی تهاجمی‌تر از آنها حمایت کند؛ نه تنها علیه دولت بشار اسد بلکه علیه ایرانی‌ها و روس‌ها. او سخنان تند خود را با بیان اینکه آمریکا چگونه باید اسد را "بترساند" ادامه داد و گفت که باید گارد ملی او را هدف گرفت و دفاتر او را نیمه شب بمباران کرد!

او مدعی شد: «من از ترور او طرفداری نمی‌کنم! من از هدف گرفتن آنچه او گمان می‌کند که پایگاه قدرتش است و آنچه او برای بقا لازم است، حمایت می‌کنم. می‌خواهم او تحت فشار قرار بگیرد؛ می‌خواهم ایرانی‌ها تحت فشار قرار بگیرند؛ می‌خواهم روس‌ها تحت فشار قرار بگیرند تا به آن سازش سیاسی راضی شوند.»

مورل اخیرا با انتشار مقاله‌ای در نیویورک تایمز، صلاحیت کلینتون را به عنون فرمانده کل قوا ستود و رقیب او دونالد ترامپ را تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا توصیف کرد.

 منبع:ایسنا

نظرات
آخرین اخبار