کد خبر: 3571
تاریخ انتشار: 20 مرداد 1395 - 23:40
چهارمین مجوز افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی دارایی/ نکته سازمان بورس

به گزارش فراتاب، ماشین سازی نیرو محرکه هم بعد از سه شرکت آهنگری‌ تراکتورسازی‌ ایران‌ ،ایرکا پارت صنعت (کاربراتور ایران) و پلاسکوکار سایپا، مجوز افزایش سرمایه 275 درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها را دریافت کرد.

براساس این گزارش، صدور این مجوز موجب شد تا سهام " تحمرکه" که با پیش بینی زیان 110 ریالی دارای P/E منفی 37 مرتبه ایی است، امروز با صف خرید بیش از یک میلیون سهمی روبرو شود. پیش از این نیز با شایعه انعقاد قرارداد جدید، سهام این شرکت از 186 تومان اول سال به 410 تومان رسیده و یکی از سهام مقبول به حساب آمده بود.

به این ترتیب ، این شرکت تا 60 روز مهلت دارد تا با برگزاری مجمع فوق العاده ایی سرمایه اسمی اندک 3.25 میلیارد تومانی را به بیش از 12 میلیارد تومان برساند.

در این رابطه اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار سرمایه ای سازمان بورس اعلام کرده  با توجه به اینکه بخش عمده ای از مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها مربوط به دارایی های استهلک پذیر می باشد، توجه کلیه سهامداران و سرمایه گذاران محترم را به افزایش هزینه استهلک و در نتیجه کاهش سود خالص شرکت در سال جاری و سال های آتی جلب می نماید.

هدف از این تامین مالی بیش از 8.9 میلیارد تومانی اصلاح ساختار مالی و استفاده از معافیت مالیاتی موضوع مادۀ 17 قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تأمین نیازهای کشور است.

منبع: خبربانک

نظرات
آخرین اخبار