زیمنس در پارس جنوبی | فراتاب
کد خبر: 356
تاریخ انتشار: 4 اسفند 1394 - 15:40
۳۰ کمپرسور فازهای پارس جنوبی رفع توقیف شد
وزیر نفت از رفع توقیف و آزادسازی ۳۰ دستگاه کمپرسور فازهای پارس جنوبی توسط شرکت زیمنس آلمان خبر داد

به گزارش فراتاب و به نقل از خبرگزاری مهر، دور جدید مذاکرات ایران و زیمنس آلمان امروز با حضور بیژن زنگنه وزیر نفت و «یو کازر» مدیرعامل زیمنس در تهران انجام شد.

زنگنه در حاشیه این دیدار در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ایران به کمپرسورهای گازی و ماشین آلات زیمنس برای تولید گاز نیاز دارد، گفت: امیدواریم فصل جدیدی در همکاری میان ایران و شرکت زیمنس در پساتحریم آغاز شود.

وزیر نفت با اعلام اینکه به دلیل تحریم بسیاری از تجهیزات و ماشین آلات این شرکت به ایران نیامده است، تصریح کرد: این تجهیزات برای فازهای پارس جنوبی، ال. ان. جی و برخی  پالایشگاه‌های کشور همچون ستاره خلیج فارس است که آزادسازی این تجهیزات بعد از لغو تحریم‌ها آغاز شده است.وزیر نفت با اعلام اینکه به دلیل تحریم بسیاری از تجهیزات و ماشین آلات این شرکت به ایران نیامده است، تصریح کرد: این تجهیزات برای فازهای پارس جنوبی، ال. ان. جی و برخی  پالایشگاه‌های کشور همچون ستاره خلیج فارس است که آزادسازی این تجهیزات بعد از لغو تحریم‌ها آغاز شده است.

به گفته این عضو کابینه دولت، شرکت زیمنس با همکاری شرکت‌های ایرانی می‌تواند اقدام به تولید محصول مشترک برای صادرات به عراق، ترکمنستان، قزاقستان، آسیای مرکزی و دیگر کشورهای منطقه کند.

زنگنه، تعداد کمپرسورهای توقیف شده ساخته شده برای پارس جنوبی را بیش از ٣٠ دستگاه عنوان کرد و یادآور شد: ایران در مورد این شرکت به آینده نگاه می کند و این شرکت قول داد که در حمل کمپرسورها و توربین‌ها و همچنین برای راه‌اندازی هرچه سریع‌تر آنها کمک کند.

وی با بیان اینکه ایران همچنین برای برداشت گاز بیشتر به زنجیره ای از ماشینهای دوار در بخش نفت و برای کمپرسورهایی که سرچاه قرار می گیرند نیاز دارد، تاکید کرد: زیمنس می تواند یکی از همکاران و شریکان خوب برای ایران باشد.

زنگنه با اشاره به اینکه تجهیزات توقیف شده ایران از سوی زیمنس هم اکنون آزاد شده است، تاکید کرد: به دلیل توقیف این تجهیزات، ایران مجبور شد تجهیزات با کیفیت پایین تر خریداری کند.

مطالب مرتبط
نظرات
آخرین اخبار