کد خبر: 3548
تاریخ انتشار: 21 مرداد 1395 - 11:21
اتاق بازرگانی و صنایع آلمان:
اتاق بازرگانی و صنایع آلمان اعلام کرد انتظاری که برای افزایش صادرات به ایران پس از لغو تحریم ها ایجاد شده بود، هنوز محقق نشده است.

به گزارش فراتاب، یک اتحادیه صنعتی آلمانی تصریح کرد با گذشت یک سال از توافق هسته ای برای لغو تحریم های غرب علیه ایران، امیدها به افزایش صادرات به این کشور هنوز به تحقق نپیوسته است.

وولکر تریر، اقتصاددان ارشد اتاق بازرگانی و صنایع آلمان گفت: «به رغم افزایش تجارت خارجی، سرخوردگی های مشخصی وجود دارد.»

وی افزود، صادرات آلمان به ایران در 4 ماهه 2016، با 11 درصد رشد به 890 میلیون یورو (985 میلیون دلار) رسیده و احتمالا در 6 ماهه نخست امسال به یک میلیارد یورو برسد.

بدین ترتیب، اگر شرکت های آلمانی بخواهند پیش بینی اتاق بازرگانی و صنایع آلمان در مورد صادرات سالانه 5 میلیارد دلاری به ایران در طی 3 ساله نخست بعد از توافق را تحقق بخشند و این رقم را در طی5 سال به 10 میلیارد دلار برسانند، باید کار بیشتری انجام پذیرد.

تریر گفت، فضا قطعا برای توسعه صادرات به ایران وجود دارد. وی هرگونه نشانه ای مبنی بر اینکه شرکت های آلمانی از وضعیت فعلی ناامید شده باشند را رد کرد.

وی گفت، رشد صادرات ممکن است در نیمه دوم امسال قوی تر باشد.

تریر گفت: «البته انتظارات در این زمینه که تجارت با ایران به جایی که در روزهای گذشته قرار داشت باز خواهد گشت، بالا بوده است.»

به گفته اتاق بازرگانی و صنایع آلمان، با توجه به اینکه بسیاری از بانک های غربی به دلیل ترس از تحریم های همچنان پابرجای دولت آمریکا،  تمایلی به اختصاص وام به قراردادهای تجاری مرتبط با ایران ندارند، یافتن اعتبار لازم برای سرعت بخشیدن به تجارت با این کشور دشوار است.

با این وجود، برخی از شرکت های بزرگ آلمانی نظیر دایملر و زیمنس راه خود را به سمت بازار ایران باز کرده اند.

منبع: تنسیم

نظرات
آخرین اخبار