میزان تولید صنعت پتروشیمی در چهار ماه نخست به ۱۷ میلیون تن رسید | فراتاب
کد خبر: 3546
تاریخ انتشار: 21 مرداد 1395 - 11:21
مجموع تولید واقعی صنعت پتروشیمی از آغاز سال تا پایان تیرماه با احتساب سهم چهار میلیون و ۲۲۰ هزار تنی تیرماه، به بیش از ۱۷ میلیون تن رسید.

 به گزراش فراتاب، میزان تولید محصولات پتروشیمی در کشور با راه اندازی واحدهای جدید و تامین پایدار خوراک مورد نیاز این واحدها رو به افزایش است.
امسال ظرفیت اسمی تولید صنعت پتروشیمی 62 میلیون تن برآورد شده است که با توجه به برنامه، مجموع تولید تا پایان امسال 53 میلیون تن پیش بینی می شود.
به گزارش شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مجموع تولید واقعی صنعت پتروشیمی در چهار ماه نخست سال با توجه به سهم چهار میلیون و 220 هزار تنی تیرماه، به بیش از 17 میلیون تن رسید.
از مجموع بیش از 17 میلیون تن عملکرد تولید صنعت پتروشیمی، سهم مجتمع های مستقر در منطقه ماهشهر پنج میلیون و 800 هزار تن، سهم مجتمع های منطقه عسلویه هشت میلیون و 100 هزار تن و سهم مجتمع های سایر مناطق کشور سه میلیون و 100 هزار تن بود.
در تیرماه مجتمع های پتروشیمی بیستون، ارومیه، کربن ایران، نوری، تبریز، مهر، شیراز، زاگرس، ایلام، خراسان، غدیر و بندر امام (ره) به ترتیبب بالاترین عملکرد تولید را در این ماه داشتند.
بر پایه شاخص های عملکرد بازرگانی محصولات پتروشیمی، مجموع فروش کل در تیرماه امسال سه میلیون تن بود.
از این میزان، سهم فروش داخلی یک میلیون و 200 هزار تن و مجموع صادرات نیز یک میلیون و 700 هزار تن برآورد شد.
به گزارش ایرنا، با راه اندازی واحدهای جدید طرح های پتروشیمی، ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی کشور از 62 میلیون تن کنونی به 140 میلیون تن در سال 1404 افزایش می یابد.

منبع: ایرنا

نظرات
آخرین اخبار