اولویت اتحادیه اروپا حفظ مرزهای خارجی است | فراتاب
کد خبر: 351
تاریخ انتشار: 4 اسفند 1394 - 11:50
وزیر کشور آلمان:
«توماس دی میزر» وزیر کشور آلمان گفت: اعضای اتحادیه اروپا در زمینه حفظ و حراست از مرزهای خارجی این اتحادیه با ترکیه به عنوان اولویت خود در برون رفت از بحران پناهجویان توافق کرده اند.

به گزارش فراتاب ،وزیر کشور آلمان در گفت و گو با تلویزیون «ای آر دی/ARD» این کشور ضمن اعلام توافق اعضای اتحادیه اروپا درباره حفظ مرزهای خارجی خود با ترکیه افزود: این توافق شامل کمک آژانس کنترل مرزی اتحادیه اروپا (فرانتکس) و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است و به این معنا است که بازگرداندن پناهجویان به ترکیه ضروری است.
وی خاطرنشان کرد که دو هفته آینده موثر بودن چنین اقدامی را نشان خواهد داد.
وزیر آلمانی افزود: برلین در بلندمدت این موضوع را نخواهد پذیرفت که برخی از کشورها تلاش می کنند مشکلات شان را با فشار وارد کردن بر آلمان حل کنند.
آلمان مقصد اصلی صدها هزار نفراز پناهجویان و مهاجرانی است که از ابتدای سال 2015 میلادی، به خاطر فقر و جنگ در کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده اند.
آمار وزارت کشور آلمان نشان می دهد، سال گذشته، یک میلیون و 100 هزار نفر به عنوان پناهجو در این کشور ثبت نام کرده اند.
ترکیه کشور اصلی ترانزیت میلیون ها نفر از پناهجویانی است که در تلاش برای دستیابی به سرپناهی امن در اروپا از خاورمیانه متواری شده اند. برآوردهای سازمان ملل متحد نشان می دهد که ترکیه میزبان بیش از دو میلیون نفر آواره و جنگ زده سوری است.
بحران پناهجویان و اعلام سیاست درهای باز «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان، اتهامات علیه وی درباره دامن زدن به بحران کنونی پناهجویان را برانگیخته و به تشدید انتقادها از وی منجر شده است، به گونه ای که به رغم محبوبیت اولیه مرکل، اکنون دیگر احتمال کناره گیری اش از قدرت، دور از انتظار نیست.

 

منبع:ایرنا

نظرات
آخرین اخبار