کد خبر: 3509
تاریخ انتشار: 17 مرداد 1395 - 15:06
ظریف در مراسم تجلیل از خبرنگاران :
وزیر امور خارجه کشورمان روز گذشته در مراسم تجلیل از خبرنگاران سیاست خارجی در محل ساختمان شماره یک وزارت خارجه گفت: بدون رسانه قدرت کشور نمی تواند بروز و ظهور پیدا کند.

به گزارش فراتاب، روز گذشته وزارت امور خارجه کشورمان طی مراسمی به مناسبت روز خبرنگار، ضمن گرامیداشت این روز و تجلیل از خبرنگاران حوزه سیاست خارجی، مراسم تودیع و معارفه سخنگوی جدید دستگاه دیپلماسی را نیز در حضور خبرنگاران برگزار کرد. در این مراسم که محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به همراه معاونان خود و همچنین پرویز اسماعیلی رییس شورای اطلاع رسانی دولت در آن حضور داشت، حجت الاسلام دعایی مدیر موسسه اطلاعات به نمایندگی از جامعه مطبوعاتی کشور به سخنرانی و تجلیل از دستاوردهای سیاست خارجی کشورمان پرداخت. دعایی که هنگام قرائت بیانیه جامعه مطبوعاتی کشورمان منقلب شده بود، در پایان با اهدای لوحی از تلاش ها و زحمات وزیر خارجه کشورمان تقدیر کرد.

در ادامه این مراسم، محمدجواد ظریف ضمن گرامیداشت روز خبرنگار، اظهار داشت، 17 مرداد روزی است که در آن رسالت دیپلماسی و رسانه ای که یک رسالت همزاد و همراه بوده و هست با خون شهیدان رسانه و سیاست خارجی یک بار دیگر پیوند مقدس خورد. وی ضمن ابراز امیدواری به تداوم این همراهی و همکاری میان رسانه ها و دستگاه سیاست خارجی، تاکید کرد که این مساله می تواند آثار و خیر و برکت فراوانی برای کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.

وزیر خارجه کشورمان با نام بردن از مرضیه افخم، حسین جابری انصاری و بهرام قاسمی که در طول سه سال گذشته مسئولیت سخنگویی این وزارت خانه را بر عهده داشته اند، اظهار داشت: همه دوستان از افرادی هستند که برای رسانه ها اهمیت فراوانی قایل بوده و فکر می کنم که در طول این سه سال ارتباط خوبی را با رسانه ها رقم زده اند.

وی با یادآوری دوران مذاکرات هسته ای در وین خاطرنشان کرد: به شخصه شاهد زحمات و هیجان خبرنگاران کشورمان در منعکس کردن اخبار این مذاکرات بودم و همواره به همکاران تاکید می کردم که کار آنها از ما سخت تر است، زیرا ما حداقل می دانیم در داخل جلسات چه می گذرد. وی تاکید کرد که نقش رسانه ها در ارتقاء سطح آگاهی عمومی نقشی بی بدیل بوده و معتقدم که رسانه نباید فقط سخنگوی دولت باشد و هر آنچه را که ما می گوییم منعکس کند. در واقع باید یک رابطه منطقی و عقلانی بین دستگاه های اجرایی و رسانه ها وجود داشته باشد که هم مردم آگاه و روشن باشند و هم پیام ما به جامعه جهانی برسد.

ظریف در ادامه رسانه را ابزار قدرت دیپلماسی دانست و گفت: بدون رسانه قدرت کشور نمی تواند بروز و ظهور پیدا کند. در دنیای امروز هر رسانه ای می تواند یک امپراتوری رسانه ای باشد. در همین راستا، مهم این است که بتوانیم پیامی تولید کنیم که این پیام در دنیا شنونده داشته باشد.

نظرات
آخرین اخبار